Pagina 1 van 1

Auto blijft niet lopen

BerichtGeplaatst: 15 okt 2019, 19:11
door Rickmet1
Beste,

Ik heb sinds zondag problemen met mijn W201 2.6e uit 1990.
Na dat ik een parkeervak uitgereden was viel de auto uit, daarna de auto weer gestart en bleef een paar tellen lopen en viel weer uit. Toen dit gebeurde viel het mij op dat de toerenteller niet meer werkte. Uiteindelijk de anwb gebeld en hun trokken de conclusie dat mijn krukassensor kapot is en zo konden verder niks doen.

Nu mijn auto weer thuis staat het een en ander aan het proberen en controleren geweest voor wat de oorzaak kan zijn.
Het alarm gecontroleerd of dat de start blokkering aangesloten is en dit is niet het geval. Krukas sensor doorgemeten en die geeft netjes 0.8 kOhm aan. OVP relais vervangen door een ander alleen dit maakte ook geen verschil.

Uiteindelijk het brandstof relais overbrugd door pin 7 en 8 door te verbinden, hierna de auto gestart en nu blijft hij ook lopen. De auto reageert alleen slecht op het gaspedaal en de toerenteller werkt nog steeds niet. Ik denk dat het brandstof relais niet de boosdoener is maar dat het met het rpm signaal te maken heeft. Zodra ik de krukassensor loskoppel start de auto helemaal niet meer dus denk ik dat het daar aan niet ligt. Alleen nu heb ik geen idee meer waar ik wel moet zoeken ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen of suggesties hebben met wat ik kan proberen.

Laatst is er nog wel het een en ander vervangen:
-Bougies
-Verdelerkap met rotor
-hydraulische klepstoters

Voordat dit vervangen is viel de auto zo af en toe uit met het afremmen alleen kon ik de auto daarna direct weer starten zonder problemen.

Re: Auto blijft niet lopen

BerichtGeplaatst: 16 okt 2019, 06:43
door JantjeV8
En als hij niet start, krijgt hij dan nog wel benzine?

Re: Auto blijft niet lopen

BerichtGeplaatst: 16 okt 2019, 12:02
door RD500SEC
Het brandstofrelais doet meer dan alleen de brandstofpomp aansturen.
Dat de motor slecht reageert op het gaspedaal, kan komen omdat de andere regelingen niet werken met het relais eruit en de pomp overbrugd. Met opgewarmde motor zou je geen grote problemen moeten ondervinden met het rijden met doorverbonden pomp. Om te testen uiteraard, niet als permanente oplossing.
Kijk ook de busjes na, in de sokkel waar het relais in steekt, maken de busjes een goed contact met de pennen van het relais? Controleer met de achterkant van een boortje 4mm.
Het brandstofpomp relais gebruikt ook het TD signaal wat naar de toerenteller gaat, een groen-gele kabel. Op het linker binnenscherm vind je een blokje met twee schroeven, vlak bij de bobine, daar zit de groen- gele kabel en de draad die naar de toerenteller gaat, ook groen-geel. Maken deze goed contact?

Kun je een goed brandstofpomprelais lenen? Dat zou de diagnose vereenvoudigen, mag ook van een 4 cilinder zijn.

Re: Auto blijft niet lopen

BerichtGeplaatst: 17 okt 2019, 18:28
door Rickmet1
JantjeV8 schreef:En als hij niet start, krijgt hij dan nog wel benzine?


Als de auto niet blijft lopen krijgt de auto naar mijn idee geen benzine.

RD500SEC schreef:Het brandstofrelais doet meer dan alleen de brandstofpomp aansturen.
Dat de motor slecht reageert op het gaspedaal, kan komen omdat de andere regelingen niet werken met het relais eruit en de pomp overbrugd. Met opgewarmde motor zou je geen grote problemen moeten ondervinden met het rijden met doorverbonden pomp. Om te testen uiteraard, niet als permanente oplossing.
Kijk ook de busjes na, in de sokkel waar het relais in steekt, maken de busjes een goed contact met de pennen van het relais? Controleer met de achterkant van een boortje 4mm.
Het brandstofpomp relais gebruikt ook het TD signaal wat naar de toerenteller gaat, een groen-gele kabel. Op het linker binnenscherm vind je een blokje met twee schroeven, vlak bij de bobine, daar zit de groen- gele kabel en de draad die naar de toerenteller gaat, ook groen-geel. Maken deze goed contact?

Kun je een goed brandstofpomprelais lenen? Dat zou de diagnose vereenvoudigen, mag ook van een 4 cilinder zijn.


Ik heb er nog niet mee gereden sinds ik dit probleem heb. Ook rij ik liever niet als het een en ander overbrugd is.
Van het TD-signaal heb ik ook al wat gelezen. Contacten bij de diagnose stekker vandaag even opgefrist relais weer overbrugd en gestart. Hij liep meteen hartstikke mooi en de toerenteller deed het ook weer. Terwel de auto stationeer liep was ik hem aan het klaar maken voor een test rit. Na een paar minuten viel de auto terug in de toeren en de toerenteller deed ook niks meer. Daarna begonnen met de kabel door te meten van af de EZL naar het contact punt bij de diagnose stekker en die "piepte" mooi door. Hierna de kabel gemeten van de diagnose stekker tot aan de brandstofpomp relais en hier zit 55 Ohm weerstand op. Als ik de kabel meet met de aarde van de auto zit hier maar 4 Ohm weerstand op. Ik vermoed dat er ergens een kabel tegen het chassis aan komt. Van het weekend maar even nieuwe kabels trekken naar de brandstof pomp en ecu kijken of dat dat helpt.