Pagina 1 van 1

Verschil stabilisatorstang 190er met airco en aircoloze 190E

BerichtGeplaatst: 15 apr 2019, 09:04
door ScareMercy
Hallo,

Afgelopen weekend heb ik een 190er gesloopt waar airco in zat. Nu viel mij op dat er een bepaalde knik in de stabilisatorstang zit die een aircoloze 190er niet heeft.

Weet iemand waar deze knik voor is? En of het kwaad kan deze stabilisatorstang niet te plaatsen, maar de stabilisatorstang van een aircoloze 190er te houden?

20190414_163001.jpg
Stabilisatorstang 190er met airco.
20190414_163001.jpg (2.66 MiB) 281 keer bekeken

Re: Verschil stabilisatorstang 190er met airco en aircoloze

BerichtGeplaatst: 15 apr 2019, 20:00
door RD500SEC
Wat ik me kan voorstellen dat je ruimte moet hebben voor de poulie van de aircopomp en slangen naar de condensor.

Verder geef je weinig info over de gesloopte wagen, dus veel meer kan ik er niet over zeggen.

Re: Verschil stabilisatorstang 190er met airco en aircoloze

BerichtGeplaatst: 15 apr 2019, 20:19
door ScareMercy
De gesloopte wagen was een 190E 2.0 van 1984. Uit mijn hoofd zat de pulley van de aircopomp op ongeveer dezelfde hoogte als de kurkaspulley.

Re: Verschil stabilisatorstang 190er met airco en aircoloze

BerichtGeplaatst: 16 apr 2019, 16:18
door Bastian-Hoen
de airco pomp zit net onder de stuurbekrachtiging pomp
zou niet weten waarom deze knik er in zit dus ben ook erg benieuwd

toevallig nog airco delen over?

Re: Verschil stabilisatorstang 190er met airco en aircoloze

BerichtGeplaatst: 17 apr 2019, 08:44
door ScareMercy
De compressor met steunen en leidingen tot de filter heb ik over, is ook te ruilen tegen een setje van een diesel (liefs 2 liter diesel).

Ik ga van het weekend de stabilisatorstang vergelijken met de stang van mijn 16V met airco. Ik kan mij niet herinneren dat hier een knik in zit namelijk.

Re: Verschil stabilisatorstang 190er met airco en aircoloze

BerichtGeplaatst: 18 apr 2019, 15:33
door RD500SEC
Mogelijk komt de stang origineel van een 2,5 liter diesel of turbodiesel met airco af?