Pagina 1 van 1
Auto start pas na 3-4 keer bij warme motor
Geplaatst:
10 apr 2019, 14:36
door EJ27
Hallo allemaal,
Ik heb een Mercedes 190E 2.3 uit 1990. Bij een warme motor start de auto niet meer direct.
Na 3 of 4 keer proberen slaat de auto wel weer aan en loopt mooi rond. Het lijkt net of de benzinetoevoer verdampt en dat de auto daarom niet direct wil starten.
Uiteindelijk start hij altijd, maar soms kost het wat moeite.
Herkent iemand dit probleem of heeft hij het zelf wel eens meegemaakt?
Ik hoor graag waar het aan kan liggen dan kan ik er naar op zoek.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Re: Auto start pas na 3-4 keer bij warme motor
Geplaatst:
11 apr 2019, 11:17
door ScareMercy
klinkt als de drukaccumulator die bij de benzinepomp onder de wagen zit. Als deze lekt verliest de leiding zijn druk waardoor je gasbellen in de leiding krijgt en hier start de auto niet zo fijn op.
Re: Auto start pas na 3-4 keer bij warme motor
Geplaatst:
16 apr 2019, 20:06
door EJ27
Dank voor je reactie. Ben bij de garage geweest en die geeft aan dat het dan ook met een koude motor zou moeten zijn...
Re: Auto start pas na 3-4 keer bij warme motor
Geplaatst:
16 apr 2019, 20:38
door ScareMercy
Daar heeft de garage het mis, met koude motor is er veel minder gasvorming in de leiding waardoor de auto gewoon start. Is een veel voorkomend euvel gezien de leeftijd van de drukaccumulatoren.
Re: Auto start pas na 3-4 keer bij warme motor
Geplaatst:
17 apr 2019, 12:01
door EJ27
Dat ga ik tegen dat de garage zeggen. Je bent er vrij zeker van volgens mij dat dit het probleem is.
Re: Auto start pas na 3-4 keer bij warme motor
Geplaatst:
18 apr 2019, 07:57
door ScareMercy
Ik kan vanaf hier natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat dat het probleem is, maar het is wel een veel voorkomend euvel dat erg gemakkelijk na te gaan is. Hier een voorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=xqNeNIF6W7Y
Re: Auto start pas na 3-4 keer bij warme motor
Geplaatst:
19 apr 2019, 11:17
door RD500SEC
Op de auto, met de lekslang losgenomen en afgedopt, deze staat in directe verbinding met de tank, kun je de accumulator testen met lopende motor.
Er zal eerst brandstof uit lekken, de ruimte achter de zuiger zit vol met brandstof, daarna mag hij niet meer lekken als de accumulator dicht is.
Een K jetronic heeft weinig last van een lekke accumulator bij koude start, een KE heeft er meer last van.
Bij warme start krijg je inderdaad dampbellen in de brandstof en op lucht start de motor niet.
Re: Auto start pas na 3-4 keer bij warme motor
Geplaatst:
03 aug 2019, 20:34
door EJ27
Dank voor jullie berichten.
Het heeft even geduurd, maar het was inderdaad de drukaccumulator.
Kostbaar geintje trouwens. 529 euro ex btw...
Maar hij start weer goed en dat is ook wat waard