Lekkende koelvloeistof en lucht in de slang
Geplaatst: 25 maart 2018, 14:50
Hallo allemaal,
Vandaag probeerde ik de multiriem te vervangen, maar na het losdraaien van de fan begon 10min later koelvloeistof te lekken. Ik kan zien dat het van de waterpomp komt, maar niet precies op elke specifieke plek. In ieder geval ergens onderaan. Nadat ik de auto warm heb laten draaien stopte het met lekken, misschien door het uitzetten van de metalen?
2 weken geleden merkte ik dat in de slang die van het temperatuurshuis naar het bovenste gedeelte van de radiator gaat lucht in blijft zitten. Ik heb hem al meerdere keren ontlucht, maar zelfs na een rit of tijdens het draaien van de motor blijft er lucht in zitten. De motor komt vrij snel op temperatuur de laatste tijd, maar hij blijft wel mooi rond de 80 graden zitten. De methodes om hem te ontluchten die hier op het forum staan heb ik ook al geprobeerd.
Weet iemand of dit met elkaar te maken heeft? Is het de waterpomp? Het is wel een oude waterpomp.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vandaag probeerde ik de multiriem te vervangen, maar na het losdraaien van de fan begon 10min later koelvloeistof te lekken. Ik kan zien dat het van de waterpomp komt, maar niet precies op elke specifieke plek. In ieder geval ergens onderaan. Nadat ik de auto warm heb laten draaien stopte het met lekken, misschien door het uitzetten van de metalen?
2 weken geleden merkte ik dat in de slang die van het temperatuurshuis naar het bovenste gedeelte van de radiator gaat lucht in blijft zitten. Ik heb hem al meerdere keren ontlucht, maar zelfs na een rit of tijdens het draaien van de motor blijft er lucht in zitten. De motor komt vrij snel op temperatuur de laatste tijd, maar hij blijft wel mooi rond de 80 graden zitten. De methodes om hem te ontluchten die hier op het forum staan heb ik ook al geprobeerd.
Weet iemand of dit met elkaar te maken heeft? Is het de waterpomp? Het is wel een oude waterpomp.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk