Pagina 1 van 1

Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 21 okt 2017, 15:45
door CorS
Beste forumleden

Ik heb de auto nu ruim een maand ( 190E 1983 ) en na ongeveer 1 km gereden te hebben
valt deze uit. Starten daarna geen probleem en blijft ook lopen
Dat gebeurde eerst met warme motor. Dus na een rit weer opnieuw gaan rijden en dan motor uitval.
Nu ook al met koude motor.
Auto is door de vorige eigenaar de laatste twee jaar bijna niet gebruikt

Heeft iemand een idee waardoor dit komt.

Groeten Cor

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 22 okt 2017, 01:33
door RD500SEC
Het zou aan je bandstofpomprelais kunnen liggen.

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 22 okt 2017, 08:21
door Kennytuning
Eerlijk gezegd redelijk weinig info om iets uit te kunnen opmaken...
Brandstof relais lijkt mij onwaarschijnlijk.
Hoe is de staat van het benzinefilter? Als deze sterk vervuild is kan je zo'n klachten krijgen.

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 22 okt 2017, 17:57
door Patrick
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Als de motor koud was, en ik ging rijden viel de motor steevast na ongeveer 1 km uit. Ff doorstarten en weer gaan.
Dit lag toentertijd aan de temperatuur sensor. Na vervanging was het probleem verholpen.

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 22 okt 2017, 19:52
door Nico190E
Eens met Patrick hierboven, heb precies hetzelfde gehad voor 4jaar geleden.
Naar de garage gebracht met 650Euro aan onderdelen en uren, maar probleem niet opgelost.

Boekje erbij met de gegevens van de sensor, 's morgens koud gemeten, weerstand okay.
Starten, warm draaien en sputteren, allemaal zwarte rook, dus motor in noodloop.
Weerstand sensor gemeten, oneindig hoog, dus van binnen defect, andere gehaald en erin gezet.

Geen problemen meer sinds de sensor wisseling, iets van 35Euro bij Mercedes garage.

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 23 okt 2017, 17:35
door Bastian-Hoen
dat is bij de injectie inderdaad dan vaak het geval (defecte sensors)
maar ik gok dat deze auto een carburateur heeft
en die heeft dan waarschijnlijk ook geen brandstof relais
wat ik al vaak gelezen heb zit er een membraan in die vaak ook dit soort problemen geven

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 24 okt 2017, 09:59
door Prometheus
Er wordt gesproken over een 190E, dus k-jetronic injectie

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 24 okt 2017, 18:49
door Patrick
En vorderingen gemaakt? ;)

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 29 okt 2017, 22:33
door CorS
Bedankt voor het meedenken.
Auto gaat november naar Mercedes specialist.
Neem dan ook de reacties mee en ik hoop niet dat ik Nico
ga overtreffen met zijn nota.

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 03 jul 2018, 11:21
door CorS
Besten forum leden

Wij zijn inmiddels al een paar maanden verder maar het probleem is nog steeds niet opgelost
Het is niet het brandstof relais, temperatuur sensor, brandstofpomp etc
Wel record aan kosten gevestigd

Nu kon het de k jetronic wel eens zijn
Auto heeft twee jaar stilgestaan en nu is het vermoeden dat eea vervuild is
Maar ja daar hangt ook weer een prijskaartje aan
Ik weet het even niet meer want steeds zou het wat anders kunnen zijn

Wat wel opvalt is dat de auto bij 120km p/u ook uitvalt maar bij gasgeven weer oppakt
Bij lage snelheden vaak uitval
Uit parkeerstand weg rijden en kort daarna uitval

Heeft iemand nog een idee

Groeten Cor

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 03 jul 2018, 13:25
door Vlim
Accumulator bij de brandstofpomp inwendig lek.
Geeft ook van die maffe uitvalverschijnselen.

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 03 jul 2018, 14:08
door Knuffelbeer

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 03 jul 2018, 18:08
door RD500SEC
Wij zijn inmiddels al een paar maanden verder maar het probleem is nog steeds niet opgelost
Het is niet het brandstof relais, temperatuur sensor, brandstofpomp etc
Wel record aan kosten gevestigd


Dit is heel vervelend, maar als je schrijft wat er al gedaan is, en je eindigt na 3 componenten met etc. Dan wordt het voor ons ook lastig om er wat zinnigs over te zeggen.

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 03 jul 2018, 22:35
door CorS
Bedankt voor het meedenken
Hierbij een aanvulling

Het brandstoffilter is vervangen
Contactslot / elektra nagekeken
Bougies vervangen en bekabeling gecontroleerd
Tevens alle v snaren vervangen en filters en olie

Eigenlijk weten ze het ook niet meer.

Wat mij nu wordt geadviseerd is een toevoeging in de tank te doen om de injectoren te reinigen

Heeft iemand daar ervaring mee en wat wordt daarvoor aanbevolen.

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 04 jul 2018, 20:41
door Bastian-Hoen
die toevoeging is leuk maar geloof niet dat het helpt
je kan er wel weer andere problemen door krijgen om dan troep op verkeerde plek kan komen en niet via je injectoren er uit gaat

heb je het filtertje wat in de spinnen kop zit na gekeken?
als je de benzine aanvoer slang volgt kom je bij een koperen warteltje uit hier zit het filter in
is je systeem druk wel voldoende moet rond de 7 bar liggen
als deze te laag is gaan je injectoren niet open

nieuwe injectoren zijn niet goedkoop maar niet extreem duur vergeet de rubber seal niet mee te bestellen

Re: Motor valt uit na ongeveer 1 km

BerichtGeplaatst: 04 jul 2018, 21:24
door RD500SEC
Bij welke specialist ben je langs geweest?
Heb je nu een nieuw brandstofpomprelais, een nieuwe pomp en een nieuwe temperatuursensor?
Of is er wat anders gedaan dat je deze uitsluit als verdachte?

Is er al gekeken naar de potmeter van de luchtmassameter? Dat is een paar posts hierboven al gevraagd, maar ik zie nog geen antwoord. Deze is door te meten, stilvallen van de motor bij 120 km zou daarvandaan kunnen komen als de potmeter versleten is.
De EHA die op de brandstofverdeler zit, kan de brandstoftoevoer tot nul reduceren als je het gaspedaal los laat, er wordt dan niets ingespoten. Zit er hier een storing, dan zou de motor ook bij de 120 km uit kunnen vallen.

Om te testen of het vuil is in het brandstofsysteem zou je als de motor warm gereden is, de stekkers van de luchtmassameter en de EHA eraf kunnen trekken, en dan gaan rijden. Dan werkt de electronica niet, en alleen de mechanische injectie.
Als hij dan niet uitvalt, zou ik me op deze twee concentreren.

Heeft jouw motor nog een stelschroef(tussen kleppendeksel en luchtfilter te zien) voor het stationair toerental, of heeft hij al een electronische stationair regeling?

Injectoren zou ik niet gelijk aanschaffen, de aansturing lijkt mij eerder iets om je op te concentreren.
Injectoren kunnen ook ultrasoon gereinigd worden, al laten deze mechanische injectoren zich lastig reinigen, omdat ze in het bad gesloten zijn.