Na onderhoud niet meer starten
Geplaatst: 09 jun 2017, 12:56
Gisteren heb ik aan de W201 190E van mijn broertje onderhoud uitgevoerd.
De auto heeft bij de vorige eigenaar op gas gelopen en liep niet al te best.
Om het meteen goed te doen heb ik de verderkap, rotor, bougiekabels en bougies vervangen.
Ook heb ik het luchtfilterhuis opgeknapt, toen ik het weghaalde zag ik dat de slang eronder een scheur had.
Deze ook meteen vervangen. Met het luchtfilterhuis eraf kon ik zien dat de stuwschijf niet meer goed was.
Er zat een LPG schijf in, het rubber zat er los op en sloot niet goed af, vaccuum lekkages!
Wij hebben toen een schijf gemaakt, deze is voor de rest helemaal goed, misschien zou je alleen met ene microscoop een verschil zien.
De auto wilde niet starten, dat leek mij logisch omdat de auto door de veranderingen uit zijn basisinstelling staat.
Dit wilde ik oplossen door de CO stelschroef naar links te draaien en steeds een halve slag te draaien tot hij start.
Er zijn wel momenten geweest dat hij even startte of wilde starten maar daarna wil het niet meer.
De stelschroef stond helemaal naar rechts, want ik moest hem echt heel veel naar links draaien voordat ik op het einde zat. Hebben jullie tips of truucs hoe ik de auto aan de praat kan krijgen? We hebben elke mogelijke stand bijna wel geprobeerd.
De auto heeft bij de vorige eigenaar op gas gelopen en liep niet al te best.
Om het meteen goed te doen heb ik de verderkap, rotor, bougiekabels en bougies vervangen.
Ook heb ik het luchtfilterhuis opgeknapt, toen ik het weghaalde zag ik dat de slang eronder een scheur had.
Deze ook meteen vervangen. Met het luchtfilterhuis eraf kon ik zien dat de stuwschijf niet meer goed was.
Er zat een LPG schijf in, het rubber zat er los op en sloot niet goed af, vaccuum lekkages!
Wij hebben toen een schijf gemaakt, deze is voor de rest helemaal goed, misschien zou je alleen met ene microscoop een verschil zien.
De auto wilde niet starten, dat leek mij logisch omdat de auto door de veranderingen uit zijn basisinstelling staat.
Dit wilde ik oplossen door de CO stelschroef naar links te draaien en steeds een halve slag te draaien tot hij start.
Er zijn wel momenten geweest dat hij even startte of wilde starten maar daarna wil het niet meer.
De stelschroef stond helemaal naar rechts, want ik moest hem echt heel veel naar links draaien voordat ik op het einde zat. Hebben jullie tips of truucs hoe ik de auto aan de praat kan krijgen? We hebben elke mogelijke stand bijna wel geprobeerd.