Ik heb een vraag om advies.
Mogelijk moet ik na 6 jaar en 170.000 met veel genoegen om verschillende redenen (o.a. minder km's, milieuzones) zo langzamerhand afscheid nemen van mijn 2.5 D. Tenzij ik hem als zomer-vakantie-auto/caravan-trekker ga gebruiken.
Mocht ik hem weg doen, dan overweeg ik sterk, omdat de 190 mij zo goed bevalt, om over te stappen op een benzine-versie. Bij voorkeur een Mopf, dus van 1989 of jonger.
Mijn vragen:
1. is een 2.0 carburateur qua betrouwbaarheid en kosten het overwegen waard?
2. hoe zit het met het verbruik van 1.8 E, 2.0, 2.0 E en 2.3 E?
3. hoe zit het met de betrouwbaarheid van een 1.8 E, 2.0, 2.0 E en 2.3 E?
4. Ik hecht veel waarde aan rust in de auto: welke motor loopt het meest stil en rustig?
5. Aan welke benzine-versie zou jij de voorkeur geven en waarom?
Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden.
Groet,
Klaas