W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 05 okt 2023, 01:14

Roest probleem onderzijde deur.

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.

Moderator: Bram Jansen

Roest probleem onderzijde deur.

Berichtdoor Musicman » 30 maart 2023, 13:52

Beste W201 vrienden,
De afgelopen week heb ik een vervelende ontdekking gedaan...... Bij het openen van de linker achterdeur van mijn 1986-er diesel ( champagne gold)ontdekte ik wat roestige druppels op de drempel onder de deur. Mmmm... vreemd. Nadat ik met m'n vingers langs de onderkant van de deur ging en daarna op m'n oude rug ben gaanliggen kreeg ik de narigheid in beeld. :o
Daarna m'n 1990 kar ( de grijze) geïnspecteerd en ja, ook daar, hoewel veel minder, was er een deur met hetzelfde euvel.
De vraag is: wat nu?
Het lijkt alsof er ├│p de deur een rand zit waarop het deurrubber zit verlijmd. Het rubber schijnt vast te zitten. Is dit te verwijderen ter plekke voor reparatie?
Is er onder U allen ervaring met het elegant oplossen van dit probleem?
Wil er geen "nieuwe" deuren in zetten natuurlijk, maar zou graag wat advies hebben hoe dit het beste te benaderen is.
Of is er iemand onder U die hiermee ervaring heeft en de reparatie(s) voor mij zou kunnen uitvoeren?
Kijk uit naar goede raad en commentaar!
Wens U allen alle goeds,
Rob.
Bijlagen
deur goldie r.a.1.JPG
Meer schade bij de 1986 "Goldie"
deur goldie r.a.1.JPG (1.95 MiB) 3694 keer bekeken
deur l.v. grijze.JPG
Hier de 1990 Grijze met iets mindere schade...
deur l.v. grijze.JPG (3.49 MiB) 3694 keer bekeken
Musicman
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 182
Geregistreerd: 17 apr 2012, 20:02
Roepnaam: Rob
Type wagen: 190D 2.5
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: 190D 1990


Re: Roest probleem onderzijde deur.

Berichtdoor Engelen1994 » 30 maart 2023, 17:02

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij beide voorportieren. Volgens mij te danken aan de afwatering. Ik heb het op laten lossen door de plaatwerker. Roest weggeslepen, nieuw plaatwerk gezet, gespoten en daarna getectyleerd.
Bijlagen
image-2017-12-06 (2).jpg
image-2017-12-06 (2).jpg (52.91 KiB) 3679 keer bekeken
IMG_20230330_181021.jpg
IMG_20230330_181021.jpg (1.62 MiB) 3679 keer bekeken
Met vriendelijke groet,

Marvin
Engelen1994
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 244
Geregistreerd: 30 aug 2017, 17:58
Woonplaats: Limburg
Roepnaam: Marvin
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: S205 C180 Edition 1 2015


Re: Roest probleem onderzijde deur.

Berichtdoor Spaansen » 30 maart 2023, 18:32

Kijk eens overal bij je deurrubbers !

Rubbers zitten grotendeels gewoon in een groef en kunnen eruit en er weer in.
Paar plekken zit het anders.

Komt door de rubbers langs je glas water lekt daar lang en verlaat weer aan de onderkant.

Ik heb op een mooi zomer moment een dremel van de action gekocht en alles roest vrij gemaakt.
Hoefde bij mij niks te lassen.

Daarna aangestipt met een roest oplosser.
En vervolgens met een penseel een verf aangebracht die roestbeschermend is.
Hammerite zou je ook kunnen pakken.
1 of 2 laagjes is niet voldoende doe meerdere dunnen lagen.
Wat belangrijk is bij roest is alles verwijderen juist voorbehandeling.
Dan voorkomen voor roest heb je water en zuurstof nodig

Door en voldoende van de juiste verf op te smeren kun je zuurstof voorkomen en zal het niet opnieuw roesten.

De Eiffeltoren gaan bij iedere schilderbeurt 60 ton kg aan verf op iedere 7 jaar.
Hij wordt niet iedere 7 jaar 60 ton zwaarder maar de verflaag offert zich zelf op om roest op de ondergrond te voorkomen.
Meestal een groot inhoudelijk deel zink.
De klus aanzicht duurt 3 jaar.
Avatar gebruiker
Spaansen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1812
Geregistreerd: 31 dec 2010, 21:25
Woonplaats: Lelystad
Type wagen: 190E 2.3-16
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: BMW E46 compact


Re: Roest probleem onderzijde deur.

Berichtdoor MBSLC » 31 maart 2023, 05:11

Ik herinner me dat hansmercedes een laagje oude olie, onderin zijn deur goot, om roest te voorkomen.
STERREN STRALEN AAN DE HEMEL, STERREN STRALEN OP DE WEG !
Avatar gebruiker
MBSLC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 2856
Geregistreerd: 04 okt 2010, 05:13
Woonplaats: Purmerend
Roepnaam: Richard
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: ex-W107 SLC 1979.
ex-W202 1996.
ex-W201 1986.
ex-W201 1990.
ex-W201 1984.


Heckrollo Brigade : Zeker weten !


Re: Roest probleem onderzijde deur.

Berichtdoor Musicman » 31 maart 2023, 10:38

Dank voor jullie reacties! Het curieuze is dat wanneer je goed kijkt de roest niet onderin de deur zit, maar hoger!
Het lijkt alsof het vanonder het hoger liggende rubber ontstaat. Het kruipt dus van een hogere positie dan de deurbodem
van oner het rubber omlaag. De echte deurbodem met de ontwateringsgaten is dus gaaf.
Bij buitenslaper heb je vaak veel condens. Dat kan mogelijk afzakken en achter de rubber rand blijven zitten en uiteindelijk vandaar uit zich verder verspreidt. Lijkt me waarschijnlijk dat dit fenomeen bij meer eigenaars speelt terwijl men er geen weet van heeft. Enfin, het bovenstaande is alleen maar mijn "gedachte" :roll:
Zal de binnenbekleding van de deur verwijderen en dan een prentje maken van de bodem binnenuit gezien.
Wordt vervolgd...!
Musicman
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 182
Geregistreerd: 17 apr 2012, 20:02
Roepnaam: Rob
Type wagen: 190D 2.5
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: 190D 1990


Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast

cron