W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 23 okt 2018, 06:09

Rempedaal zakt af en toe weg

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Bram Jansen, xxGoof, Sterretje1968, Ruub-ster

Re: Rempedaal zakt af en toe weg

Berichtdoor AutonomY » 08 sep 2018, 15:43

Ben ik weer,... (is er een systeem dat ik een melding kan krijgen als iemand schrijft?)

Goed verhaal Buitenspiegel,... helemaal mee eens.
Na het bijvullen van de remolie was er al geen probleem meer. Dus die hoofdremcilinder kan simpelweg niet defect zijn. Kapot/lek is kapot/lek lijkt mij :-) Garagist ziet ook geen aanleiding voor verdere behandeling. Zeker niet het vervangen van de hoofdremcilinder.
De wagen remt als een Mercedes 190E! Echt hoor, helemaal geen problemen meer gehad. Wellicht was het bijvullen al een semi verversing. Het was ouder dan 2 jaar dus bij de volgende check laat ik het geheel verversen.

1+1= weer eens 2 bij deze wagen :-)
Bedankt allemaal voor het meedenken!

Buitenspiegel schreef:1: Wanneer is voor het laatst je remvloeistof ververst?

2: Weet je dat je iedere 2 jaar de remvloeistof dient te verversen?

Remvloeistof is hygroscopisch, wat wil zeggen, het trekt vocht aan. Bij warm weer en veel remmen gaat de remvloeistof koken, komen er luchtbellen in het remsysteem en verdwijnt de remdruk. Wanneer het remsysteem weer is afgekoeld is de remdruk weer terug.

3: Ga naar een goede garage, laat je remvloeistof meten en indien nodig vervangen kost ongeveer € 25,— Dus voor de kosten hoef je het niet te laten.

4: Voor jou en de veiligheid van de andere verkeersdeelnemers is het zaak dat je remmen op orde zijn. Je vergeeft het je zelf nooit meer als je iemand aanrijd met ernstig letsel of de dood tot gevolg.

Zoals eerder aangegeven, de hoofdremsylinder zou ook stuk kunnen zijn. Maar begin bij het meten van de remvloeistof, is die oké, dan is het de hoofdremcilinder.

Succes,..
Ik ben nou eenmaal gehecht aan dat ding,...
AutonomY
Expert Boarder
Expert Boarder

Roepnaam: Evert
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar Techniek