door RD500SEC » 12 maart 2022, 11:14
In jouw geval, met Bilstein B4 op de vooras, lijkt mij dat ook de juiste keuze voor de achteras.
De veren is een ander verhaal, maar van de twee veren die je hebt aangehaald, de een is een verzwaarde uitvoering, ook wel taxi veren genoemd, de ander is standaard.
Hoe gebruik je de auto?
Ben je van plan een gastank te plaatsen?
Heb je veel gewicht in de koffer, of rijdt je vaak met personen op de achterbank?
Dan kunnen de verzwaarde veren een goede keuze zijn.
Anders is de normale standaard veer de betere keuze.
Nu heeft MB omdat er zo veel verschillen zijn in uitrusting, en dus in gewicht van de diverse auto’s, ook veel verschillende veren geleverd, dus de “standaard” veer kan vele veerconstantes hebben.
Mercedes rekent met een punten systeem, elke optie krijgt een aantal punten, die je bij de punten voor een standaard auto optelt. Onder de streep heb je voor zowel voor- als achteras een aantal punten, met deze uitkomst zoek je in een tabel de juiste veer/ veerrubber combinatie uit.
Je hebt nu het Mercedesnummer van de veer, en de hoogte van het veer rubber.
Met het MB nummer kun je een passende veer zoeken, of deze bestellen bij de dealer.
Met vriendelijke groet, Richard