[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
MTM (maximaal toegestane massa)van mijn Benz : Algemene vragen over jouw W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 28 maart 2024, 13:00

MTM (maximaal toegestane massa)van mijn Benz

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen W201 wat niet in een andere forum past.

MTM (maximaal toegestane massa)van mijn Benz

Berichtdoor Fonteyne » 30 aug 2018, 12:12

Ik trek dikwijls met mijn Benz mijn eigen gefabriceerde aanhangwagen. Deze aanhangwagen is nog gemaakt geweest eind jaren 70. Want sedert 2013 is dat ook niet meer mogelijk hier in Belgie. Ofwel toch, als het je veel mag kosten. Een oude zelfgemaakte, zonder identificatieplaatje, (die mag blijven gebruikt worden) heeft dan een MTM van 750kg. Maar wat mijn Benz betreft. Op de inschrijvingspapieren van mijn Benz (bwj1986) staat niets vermeld over de MTM van mijn Benz of toelaatbare maximum gesleepte massa of daklast, enz. Staat enkel vermeld type : Oldtimer. Wettelijk mag de massa van een aanhangwagen in beladen toestand, de maximale toegelaten sleepbare massa niet overschrijden. Deze waarde wordt berekend door de maximale toegelaten massa van het trekkend voertuig af te trekken van de maximale toegelaten massa van de sleep. Maar van mijn Benz ken ik geen MTM. Politie zegt ook dit is een gat in de wetgeving voor oldtimers en die oude zelf gefabriceerde aanhangwagens en laten me met rust. Maar moest ik ooit een ongeval hebben met mijn sleep? Wat zullen verzekeringen zeggen? Verzekeringen zijn niet gemaakt om te betalen, dat weet iedereen. Dus kent iemand van een Benz 190 bwj1986 de MTM van het voertuig, De MTM die hij meg trekken, eventueel de last die hij mag op het dak dragen, enz. Misschien in Nederland of Duitsland ze deze MTM wel kennen en gebruiken.
Fonteyne
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 14 apr 2018, 20:11
Woonplaats: Roeselare (Belgie)
Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: MTM van mijn Benz

Berichtdoor ScareMercy » 31 aug 2018, 11:22

Daklast is ook afhankelijk van je dakdragers. Uit mijn hoofd mag een 190er chassis 100kg daklast hebben, dit staat echter niet in je autopapieren (in NL in ieder geval) maar wel in je handleiding van de auto.

Het ongeremde trekgewicht van mijn 190D uit '92 is 632kg op papier.
"Wennst den Baum siehst, in den du rein fährst, hast untersteuern.
Wennst ihn nur hörst, hast übersteuern"
ScareMercy
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 167
Geregistreerd: 18 sep 2012, 18:17
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3-16
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: MTM (maximaal toegestane massa)van mijn Benz

Berichtdoor Fonteyne » 04 sep 2018, 15:52

:S :D Dank U, voor de reactie.
Fonteyne
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 14 apr 2018, 20:11
Woonplaats: Roeselare (Belgie)
Roepnaam:
Type wagen: 190D 2.0
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee


Keer terug naar Algemene vragen over jouw W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten