goede dag leden
heb een probleem met mijn Mercedes- Benz 190 2 E
eerst een kleine geschiedenis van mijn Mercedes Benz
merkte dat de Mercedes een tijdje terug slechter aan wilde springen 6 SEC
heb toen het volgende gedaan om het probleem op te lossen
1 nieuwe lucht sensor bij lucht filter
2 nieuwe bougie
3 nieuwe bougie kabels
4 nieuwe verdeler kap en router
Mercedes starten weer iets beter maar naar een tijdje weer het zelfde probleem ,
normaal sleutel omdraaien en sprong altijd gelijk aan .
maar nu moest ik langer door starten , 6 seconde of iets langer
men zegde tegen mij onstekings module is niet goed meer , ( klopt dat )
nu mijn eindelijke probleem
gas was op dus dacht ik rij een weekje op benzine
is altijd weer eens goed .
euro 98 super tank ik altijd , niet het goedkoper e5
heb weer gas getankt ,,
en wilde weer weg rijden tijdens het rijden schakelde ik over naar gas
hoorde lichte 2 plofjes ( back fire )
en mijn Mercedes sloeg af
en kreeg het niet meer aan ,
heb deze weg gebracht naar garage .
hun zijden spinnenkop / gasklep iets vervormt ( of luchtwegenklep )
als je luchtwegenklep indrukt dan start het weer maar loopt onregelmatig
laat je gas los staat het weer gelijk af .
co via inbussleutel hebben ze geprobeerd af te stellen
toevallig had ik nog een andere spinnenkop nog liggen
deze hebben ze erop gezet . maar het probleem was het zelfde .
slaat niet aan
behalve als je luchtwegenklep iets indrukt start het weer maar loopt onregelmatig .
gas los en slaat weer af .
moet ik spinnenkop laten reviseren doen ?
of ligt het probleem elders .
zelf denk ik aan onstekingmodule ?
graag jullie mening .
monteur zit zelf al met de handen in de haar en weer het zelf niet meer waar het aan ligt ,
wil alles eerst uitsluiten ,
anders word het een duur grapje voor mij .
graag jullie hulp
mvg dhr poels Artur