[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 136: preg_match_all(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 138: array_unique() expects parameter 1 to be array, null given
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_reimg.php on line 141: Invalid argument supplied for foreach()
mijn merceders slaat niet meer aan . naar backfire : Techniek W201

W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 20 apr 2024, 00:46

mijn merceders slaat niet meer aan . naar backfire

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

mijn merceders slaat niet meer aan . naar backfire

Berichtdoor Artur » 02 jul 2020, 13:19

goede dag leden

heb een probleem met mijn Mercedes- Benz 190 2 E

eerst een kleine geschiedenis van mijn Mercedes Benz
merkte dat de Mercedes een tijdje terug slechter aan wilde springen 6 SEC
heb toen het volgende gedaan om het probleem op te lossen
1 nieuwe lucht sensor bij lucht filter
2 nieuwe bougie
3 nieuwe bougie kabels
4 nieuwe verdeler kap en router
Mercedes starten weer iets beter maar naar een tijdje weer het zelfde probleem ,
normaal sleutel omdraaien en sprong altijd gelijk aan .
maar nu moest ik langer door starten , 6 seconde of iets langer

men zegde tegen mij onstekings module is niet goed meer , ( klopt dat )

nu mijn eindelijke probleem
gas was op dus dacht ik rij een weekje op benzine
is altijd weer eens goed .
euro 98 super tank ik altijd , niet het goedkoper e5
heb weer gas getankt ,,
en wilde weer weg rijden tijdens het rijden schakelde ik over naar gas

hoorde lichte 2 plofjes ( back fire )
en mijn Mercedes sloeg af
en kreeg het niet meer aan ,
heb deze weg gebracht naar garage .
hun zijden spinnenkop / gasklep iets vervormt ( of luchtwegenklep )
als je luchtwegenklep indrukt dan start het weer maar loopt onregelmatig
laat je gas los staat het weer gelijk af .
co via inbussleutel hebben ze geprobeerd af te stellen
toevallig had ik nog een andere spinnenkop nog liggen
deze hebben ze erop gezet . maar het probleem was het zelfde .
slaat niet aan

behalve als je luchtwegenklep iets indrukt start het weer maar loopt onregelmatig .
gas los en slaat weer af .
moet ik spinnenkop laten reviseren doen ?
of ligt het probleem elders .
zelf denk ik aan onstekingmodule ?

graag jullie mening .
monteur zit zelf al met de handen in de haar en weer het zelf niet meer waar het aan ligt ,
wil alles eerst uitsluiten ,
anders word het een duur grapje voor mij .

graag jullie hulp
mvg dhr poels Artur
Avatar gebruiker
Artur
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 23 mei 2014, 17:43
Woonplaats: Prov. Limburg
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1984
Automaat: Ja
LPG: Ja
Andere wagens / opmerkingen:


Re: mijn merceders slaat niet meer aan . naar backfire

Berichtdoor MBreed » 02 jul 2020, 18:07

Backfire is een bekend probleem bij de K-Jetronic en KE-Jetronic op gas. De weg van de inlaat door het injectiesysteem naar de cilinder is te lang en dat maakt dit injectiesysteem niet geschikt voor gas, omdat er op de lange weg van alles fout kan gaan.

Bij dit soort problemen heeft de monteur gelijk. Dingen gaan uitsluiten. 1 voor 1 gaan vernieuwen en alle opnieuw opbouwen. Er is geen andere oplossing. Met name dan het injectiesysteem, want daar lijkt het aan te liggen. Zou bijv. kunnen dat de arm van de luchtklep een fractie vervormd is. Dat hebben we hier ook wel eens aan de hand gehad. De schijf mag sowieso niet krom zijn. Wat je zou kunnen doen is het hele zaakje van een goed lopende donormotor aftrekken en overzetten.
Laatst bijgewerkt door MBreed op 02 jul 2020, 21:41, in totaal 1 keer bewerkt.
MBreed
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 111
Geregistreerd: 23 jun 2020, 14:57
Woonplaats: Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 190E 2.3-16
Bouwjaar: 1988
Automaat: Nee
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Re: mijn merceders slaat niet meer aan . naar backfire

Berichtdoor JantjeV8 » 03 jul 2020, 15:37

In elk geval eerst zorgen dat het op benzine naar behoren werkt. Daarna pas weer aan dat LPG gaan denken. Ik heb daar een mening over, die zal ik voor me houden, maar als de basis niet deugt gaat LPG helemaal niet werken.

Die backfire heeft een drukgolf met zich mee gebracht. Injectorrubbers zouden er zelfs tussenuit geklapt kunnen zijn. (Ooit een 380SE met een afdruk van het luchtfilter in de motorklep gehad..) Dus inderdaad het vacuumtracject op lekkage controleren, maar ook het inlaatgedeelte dus alles rondom het spruitstuk. Ook de carterventilatie. (Beetje op toeren houden en remmenreiniger nevelen).
JantjeV8
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 24 feb 2011, 21:38
Type wagen: 190
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen:


Keer terug naar Techniek W201

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron