W201Club.nl

Alles over de Mercedes W201

Het is nu 21 jun 2018, 20:45

Koud Stationair Toerental - 2.0 93

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Bram Jansen, xxGoof, Sterretje1968, Ruub-ster

Re: Koud Stationair Toerental - 2.0 93

Berichtdoor Hans53126 » 04 feb 2018, 09:37

Nog even voor de duidelijkheid, ik heb me ovp eruit gehaald en vervangen door een gewoon relais met een zekering.
Ik heb niet het relais eruit gehaald en er niets meer in terug gedaan. Ik heb hem omdat ik ook heel veel problemen heb gehad met die OVP en meerdere ervan in gehad ook nieuw dat ik heb besloten dat ding te verwijderen. En nu ? Geen problemen meer.
En 200 Volt ??? Dan is alles naar z'n grootje dan helpt ook een ovp relais niet meer.
Dus me Ke jetronic werkt nu gewoon goed probleem vrij.
En dan nog, er zijn genoeg automerken waar zoiets helemaal niet in zit.
Hans53126
Fresh Boarder
Fresh Boarder
 
Berichten: 12
Geregistreerd: 30 jan 2015, 21:29
Roepnaam: Hans
Type wagen: 190E 1.8
Bouwjaar: 1992
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Koud Stationair Toerental - 2.0 93

Berichtdoor RD500SEC » 04 feb 2018, 23:33

In het OVP relais zitten zenerdioden, deze hebben de eigenschap deze hoge spanningspieken te kunnn verwerken zonder ze door te geven aan het systeem. Deze veiligheid mis je nu.
Naar mijn idee is jouw methode prima geschikt om te testen, ik zou het niet permanent zo laten.
Maar dat is je eigen keuze.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 876
Geregistreerd: 02 apr 2013, 00:19
Woonplaats: Schagerbrug
Roepnaam: Richard
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC


Re: Koud Stationair Toerental - 2.0 93

Berichtdoor SA053 » 20 maart 2018, 15:35

Hallo Allemaal,

Ik heb al een tijdje geen problemen gehad met een schommelend toerental.. Maar het is weer raak. Vandaag deed hij het weer. Ik wil graag weten of er iemand is in de buurt van Arnhem waar ik eventueel even langs kan om het uit te lezen. Sensoren vervangen op vermoedens heeft niet gewerkt. Graag zie ik jullie reacties tegemoet. (Meten = Weten)
Waar ik zelf aan zit te denken is om de Potmeter is even door te meten. Ik zal dat vnv even doen. Want ik merkte dat hij laatst bij de stoplicht zomaar hoog ging lopen en dan meerdere malen alsof ik gas zat te geven.

Mvg,

Selim Aksu
Gebruik niet wat er beschikbaar is maar, wat juist is.
Dan hou je namelijk dingen heel.
Avatar gebruiker
SA053
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 13 feb 2017, 22:27
Woonplaats: Arnhem-Rotterdam
Roepnaam: Selim
Type wagen: 190E 2.0
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Koud Stationair Toerental - 2.0 93

Berichtdoor Rojo124 » 20 maart 2018, 18:41

Ik blijf zeggen bij deze klacht....9 v/d 10 keer ICV (stappenmotor) ...maar ja die heb jij al bekeken en schoongemaakt.

Ik heb er wel eens 1 gezien daar hadden ze met een schroevendraaier tussen het luchtschuifje gezeten en nu zaten er een paar braampjes op waardoor de luchtschuif steeds bleef hangen....en dan krijg je ook deze problemen met wisselend toerental.

ik zelf heb het ook regelmatig...eens per jaar ongeveer...even het toerental omhoog en weer omlaag net of je gas geeft.
dan weet ik dat ik de ICV weer ff schoon moet maken en dan is het weer een lange tijd weg.

microswitch kan ook de oorzaak zijn...wordt niet goed ingedrukt of blijft hangen.

Suc6 met zoeken
gr Ron
________________________________________________
W124 260E 1986 Rauchsilber-metalliclack (702)
Avatar gebruiker
Rojo124
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 306
Geregistreerd: 06 dec 2011, 20:08
Woonplaats: Rotterdam
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W124
260E


Re: Koud Stationair Toerental - 2.0 93

Berichtdoor Bobracing » 22 maart 2018, 10:41

SA053 schreef:Hallo Allemaal,

Ik heb al een tijdje geen problemen gehad met een schommelend toerental.. Maar het is weer raak. Vandaag deed hij het weer. Ik wil graag weten of er iemand is in de buurt van Arnhem waar ik eventueel even langs kan om het uit te lezen. Sensoren vervangen op vermoedens heeft niet gewerkt. Graag zie ik jullie reacties tegemoet. (Meten = Weten)
Waar ik zelf aan zit te denken is om de Potmeter is even door te meten. Ik zal dat vnv even doen. Want ik merkte dat hij laatst bij de stoplicht zomaar hoog ging lopen en dan meerdere malen alsof ik gas zat te geven.

Mvg,

Selim Aksu


Gebruikte of nieuwe sensors....... wat is het met enkel warm of koud dan zit het echt in die sensors. Vaak kan een 2e hands sensor goed te meten zijn naast de wagen... zit het erop en bereikt het bv 79 graden en dan ontstaat de kabelbreuk en bij meten naast de wagen mrk je het niet omdat het spul zich uitzet..... Helaas dit al vaak meegemaakt.
Mercedes 190 buitentemperatuur display reparatie? ATA OTG vervangend LCD scherm
Avatar gebruiker
Bobracing
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1296
Geregistreerd: 28 apr 2009, 21:31
Type wagen: 190E 2.3-16
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee


Re: Koud Stationair Toerental - 2.0 93

Berichtdoor RD500SEC » 23 maart 2018, 13:04

Als ik het goed heb gelezen, heeft hij ze vernieuwd, nieuwe besteld en gemonteerd.
Grootste verdachte is in mijn ogen de potmeter van de luchtmassameter.
Met vriendelijke groet, Richard
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 876
Geregistreerd: 02 apr 2013, 00:19
Woonplaats: Schagerbrug
Roepnaam: Richard
Type wagen: 190E 2.6
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja
LPG: Nee
Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten