Enkele weken terug had ik een topic gestart over de revisie van mijn differentieel , ik heb besloten dit nog even uit te stellen , ook al lekt hij een beetje olie . Ik heb de speling op de cardan nog eens gechecked met de wagen in versnelling , deze was duidelijk minder , in neutraal heb ik misschien toch wel 15 graden , in versnelling mss 3 graden . Na verder inspecteren ( lees losschroeven van de bodemplaat ) , heb ik gemerkt dat mijn hardy-schijf versleten is. Nu vroeg ik mij af wat een hardy-schijf ( aan de bakzijde kost) ?
Verder vraag ik mij al 3 maanden af waarom die 190D zo schokt , als je de koppeling laat opkomen of met het gaspedaal speelt , zeker in de eerste 3 versnellingen , enkel door met de koppeling te spelen ( lees laten slippen) kan ik dat schokken vermijden , maar bij plots accelereren is het onvermijdelijk . Heeft elke 190D dat ? Aan wat ligt dat geschok ?
Naast het schokken , bonkt er ook iets als de wagen patineert op sneeuw , dat geeft zo een metaalklank , hebben hier nog mensen ervaring mee? Ik vermoed dat dit geluid uit het differentieel komt , maar heel zeker ben ik niet .