- til even de matten op voor de bestuurders- en passagiersstoelen op. Kijk of er roestvorming onder ligt.
- maak de motorkap open, kijk schuin links achterin het motorcompartiment, daar waar het chassisnummer in gedrukt is. Let er even op of de hele gebogen plaat niet krakkemikkig vastgelast is (randjes). Mocht dit wel zo zijn, dan kan dit duiden op een omgekatte wagen.
- rij eventjes met een redelijk vaartje over een drempel heen met het raampje open. Mocht je een "psssshhh" horen tijdens het op en af rijden van de drempel, dan kan het duiden op een lekke schokdemper.
- draai even de olie-vul dop los en bekijk de onderkant van de dop. Als er witte smurrie in zit (lijkt een beetje op verkleurde majonaise), dan kan het duiden op een lek in de motor (pakking o.i.d.) aangezien er vocht en lucht in de motor (olie ruimtes) zit.
- VOORDAT JE DE AUTO AANZET! moet je eventjes de motorkap openen om te voelen of de motor al warm is. Geef vantevoren aan dat je de auto koud wilt laten starten en dat de huidige verkoper eventjes niets met de auto moet doen. Als de auto goed start met een koude motor, dan lijkt het er op dat ie dat in de komende periode ook zal doen.
Dit hele forum staat verder vol met tips, wellicht dat je hier eventjes een paar uurtjes rond moet kijken.
Succes!Statistieken: Geplaatst door Alixoft — 27 sep 2011, 12:34
]]>