Stagiaires gaan los op Mercedes B-Klasse
RASTATT - De Mercedes-Benz B-Klasse is een tamelijk conservatieve auto waar weinig spannends aan te ontdekken valt. Tot vandaag, want nu is er de 383 pk sterke B55.
Haast je echter niet naar de dichtst bijzijnde Mercedes dealer, want de B55 is een eenmalige vingeroefening van een groep stagiaires. Zij ontdeden een standaard B200 CDI van de dieselmotor en lepelde er de recentelijk Mercedes met pensioen gestuurde 383 pk sterke 5,5-liter V8 in, gekoppeld aan een zeventraps automaat. Het is een klein raadsel hoe deze stagiaires dit voor elkaar hebben gekregen, aangezien de B-Klasse een sterk aflopende frontpartij heeft en er geen aanpassingen aan de carrosserie zijn gedaan. Onderhuids werd er eveneens het nodige aangepast. Zo kwam de voorwielaandrijving te vervallen ten faveure van achterwielaandrijving. De achteras werd over genomen van de oude E430 Estate, aangezien de spoorbreedte ervan betekende dat ook hier de carrosserie niet aangepast hoefde te worden. Wel werd de auto iets verlaagd.
Het is aan de bestuurder dit geweld te beteugelen, want traction control en ESP ontbreken. Wel monteerde het clubje andere remmen, en wel die van de oude C32 AMG. Traditiegetrouw is de auto begrensd op 250 km/h. De sprinttijd van 1 tot 100 km/h bedraagt iets meer dan 5 seconden
Haast je echter niet naar de dichtst bijzijnde Mercedes dealer, want de B55 is een eenmalige vingeroefening van een groep stagiaires. Zij ontdeden een standaard B200 CDI van de dieselmotor en lepelde er de recentelijk Mercedes met pensioen gestuurde 383 pk sterke 5,5-liter V8 in, gekoppeld aan een zeventraps automaat. Het is een klein raadsel hoe deze stagiaires dit voor elkaar hebben gekregen, aangezien de B-Klasse een sterk aflopende frontpartij heeft en er geen aanpassingen aan de carrosserie zijn gedaan. Onderhuids werd er eveneens het nodige aangepast. Zo kwam de voorwielaandrijving te vervallen ten faveure van achterwielaandrijving. De achteras werd over genomen van de oude E430 Estate, aangezien de spoorbreedte ervan betekende dat ook hier de carrosserie niet aangepast hoefde te worden. Wel werd de auto iets verlaagd.
Het is aan de bestuurder dit geweld te beteugelen, want traction control en ESP ontbreken. Wel monteerde het clubje andere remmen, en wel die van de oude C32 AMG. Traditiegetrouw is de auto begrensd op 250 km/h. De sprinttijd van 1 tot 100 km/h bedraagt iets meer dan 5 seconden
Karel, (Goofy.S)Statistieken: Geplaatst door Goofy.S — 19 dec 2010, 10:05
]]>