Korte toelichting op de vijf adviespunten:
AC1
deze spreekt voor zich. Hier moet worden aangegeven of er één of meerdere
banden aanwezig zijn met een profieldiepte van 1,6 t/m 2,5 mm;
AC2
in het geval één of meerdere schokdempers lekkage vertonen geeft u dit hier aan (het zogenaamde zweten is geen lekkage);
AC3
het is niet de bedoeling dat de voertuigeigenaar wordt geïnformeerd over alle auto-onderdelen waar sprake is van roestvorming. Dit zou te ver gaan. Vandaar dat gekozen is om die delen aan te laten geven met een behoorlijke roestschade. De delen met een E-waarde van1,5 t/m 2,0 of waarbij, in het geval van onderdelen waarvoor geen E-gradatie geldt, meer dan 15% roestschade aanwezig is;
AC4
hier moet aangegeven worden of er een stuur- of fuseekogel aanwezig is met een slijtagespeling die gelijk of kleiner is dan 1,0 mm. Dit betreft dus de kogels die niet worden afgekeurd maar waar wel sprake is van slijtage;
AC5
alhoewel remmen ontzettend belangrijk zijn voor de veiligheid is het heel moeilijk om hier een kort adviespunt voor te formuleren. Daarom is gekozen voor een algemene omschrijving die het hele remsysteem omvat voor zover dit door de keurmeester te controleren is zonder demontage. Hieronder vallen onderdelen van het remsysteem die op kort termijn aan vervanging toe zijn.
Uiteraard voor zover de beschadiging(en) niet zover is (zijn) dat tot afkeur moet worden overgegaan.Statistieken: Geplaatst door Wiersma — 16 aug 2015, 14:53
]]>