in cardan as zitten ook nog rubberschijven (hardyschrijven) die kun je eventueel ook nog even bekijken.
Zorg dat de motor koud is als-ie gestart word.
Na het proef rondje rijden (warme motor dus 80-85 graden) motor niet meteen uitzetten, maar luisteren of je de klepstoters hoort: tik-tik-tik-tik-TIK-TIK-TIK-TIK-tik-tik-tik-tik is ongeveer het ritme dat je hoort als ze beginnen te slijten/af zijn.
Als de motor erg roffelt, dan kan het zijn dat je injectors niet goed vernevelen (er zit waarchijnlijk bosch injector tips op en die kosten 50 euro excl. btw. Het kan ook zijn dat 1 of meer cilinders minder compressie heeft.
controleer of de motor veel schud.
een simpele carterdruk test is om met een draaiende motor de olievuldop op het kleppendeksel eraf te halen en er los op te laten liggen. "een beetje dansen" mag.
Het voorgloeien indicatie gaat wat snel uit (maakt niets uit hij gloeit dan nog wel door tot een bepaalde tijd).
De rest is eigenlijks het zelfde op elke andere W201.
'T is een beetje From-the-top-of-my-head, maar hoop dat je hier iets aan hebt.
groeten,
FabianStatistieken: Geplaatst door Lutje Benz — 28 maart 2014, 12:06
]]>