Als je de draad beweegt en je hoort het relais, dan maakt hij ergens slecht contact. Mijn inziens gaat een nieuw relais jou niet helpen.Denk aan kabelbreuk of de kabel(s) zitten niet goed aan de connector. Loop de kabels na tot in de kabelboom en connector. Dan nog de temperatuursafhankelijkheid: Mogelijk heb je ooit de motorruimte flink afgespoten en is er water in de behuizing van het relais gekomen. Uitelkaar halen en droogfohnen, waarna je met wd40 de zaak inspuit.
Als er geen water in zit, wat bevriest, moet je ook geen koude fout meer hebben.
Kijk dan meteen even of de contacten niet ver ingebrand zijn. Dat laatste heeft niets te maken met de fout die je nu hebt, maar wel met een fout die nog kan komen ( vastbranden van je relais, dan blijft ie contact maken en is je accu in 15 min helemaal leeg). Zo'n relais staat hier op het forum te koop.
Als je heel precies bent zou je de contacten kunnen vlakken en wel zo dat er geen licht door kan schijnen als je ze op elkaar houdt, dan terugplaatsen. Er wordt gezegd dat dit niet werkt, maar ik rijd er al 16.000 km mee, veel kleine stukken = veel voorgloeien.
Succes en vriendelijke groet,
BachusStatistieken: Geplaatst door Bachusrooy — 08 dec 2012, 17:45
]]>