Ik kan geen juiste schema vinden op in mijn wis.
Als iemand 1 heeft zou die die graag willen hebben
Ik heb het volgende probleem: Met de kou schakelt de automaat erg ruw. Ook als de motor net loopt, en ik doe het weer uit heeft het langer tijd nodig om uit te gaan. Normaal binnen 1 seconde dan 3-4 seconden.
Als de motor warm is, is het goed.
Ik denk aan een vacuumlek. Ik heb een handvacuumpomp met een meter geleend en heb het volgende gemeten:
Als ik op de vacuümpomp meet (met vacuüm naar motor/interieur los en remvacuüm er nog op)
dan meet ik +/- 700 mbar.
Doe ik de motor uit, blijft de meter hier vast op staan.
Dan mag ik er van uitgaan dat de vacuümpomp goed is en geen lek naar de rembekrachtiger zit.
Ik heb 3 aftakkingen vanaf de vacuümpomp, 1 gaat naar het interieur 1 gaat naar de automaatregelaar en 1 gaat naar een thermoklep die volgen mij stationair doet, hier zitten meer aftakkingen op.
Als ik de interieurkant vacuüm trek met mijn meter (handpomp) zie ik mooi de stopknop geactiveerd worden. De druk blijft redelijk hangen. zakt langzaam weer naar 0 (+/- 1 minuut nodig)
De automaat kant zakt iets sneller (30 SEC naar 0)
en de thermovalve zakt weer iets sneller (15 SEC naar 0)
Volgens mij moet in alle onderdelen de vacuüm behouden worden correct?Statistieken: Geplaatst door Wiersma — 11 dec 2011, 16:33
]]>