van wat ik tot nu toe gelezen heb op diverse fora en de rdw website heb je geen dure test op lelystad nodig omdat het vermogen maar een klein beetje meer of zelfs minder is geworden als dat van de originele benzinemotor alleen een veredelde apk keuring en een identificatiecontrolle nodig is .
één ding waar ze om vragen bij de rdw voor een "samengestelde auto" zijn de papieren voor beide auto's de uiteindelijke auto en de donor dus om onder andere het uiteindelijke bouwjaar te kunnen bepalen en de donor op diefstal en zo na te trekken en het stuk metaal uit de donor met het chassisnummer (waarschijnlijk om te voorkomen dat daar een 2e samengesteld voertuig uit/mee word opgebouwd )
ze gaan bij het bepalen van het bouwjaar uit van percentages gekeurde auto/donor , de auto is opgedeeld uit 3 basiscomponenten frame carrosserie en aandrijving dus wacht met bijvoorbeeld een oud type naar nieuw type ombouw tot na de keuring , verder zou ik zelf aanraden om :
-alle (fabrieks/chassisnummer/kenteken)gegevens voor een nederlandse 5 cilinder diesel van hetzelfde type uit hetzelfde jaar als de te keuren auto achter de hand te houden voor het geval de keurmeester gaat blaten over een typegoedkeuring , maakt het voor hun makkelijker de juiste typegoedkeuring nummers en gegevens uit hun systeem te halen
-en om voor de keuring de remmerij te controleren op een testbank van een apk station of links en rechts gelijk zijn en bij nieuwe remmen deze warm te rijden en in te remmen voor de test en de keurmeester te wijzen op het feit dat ze nieuw zijn |"just incase"Statistieken: Geplaatst door Watahyahknow — 15 aug 2011, 20:51
]]>