Eerst even iets over de auto... Het is een auto die in 2010 geïmporteerd is, in de tijd dat ze nog belastingvrij waren. Ik heb hem een jaar later overgenomen. Het is een auto met "geschiedenis", In dit geval niet dat hij van een bekend iemand is geweest of zo, maar er is al heel veel aan gerotzooid. De tellerstand is nu 440.000, maar ik ga er vanuit dat hij is teruggedraaid. Ook is aan de motor en de carrosserie te zien dat er al het nodige aan is gesleuteld.
Toen ik begon heb ik de OT positie van de krukas niet gecheckt, gewoon de nokkenas op de juiste plek geparkeerd.. Wat mij wel opviel toen, was dat het nokje wat op de krukas zit precies onder het steuntje zit waar de afstelapparatuur op aangesloten kan worden. Dat betekent dus eigenlijk dat dan de krukas al bijna 30 graden over OT is.
Dit bedacht ik nadat ik jouw commentaar had gelezen.
Als ik nu de krukas in dezelfde positie zet en naar de nokkenas kijk zou ik de ketting 2 tanden terug moeten zetten om hem weer op dezelfde positie te krijgen.
Dat ga ik dus morgen proberen.
Ik neem aan dat als ik de motor dan met de hand rond kan draaien dat ik dan ook kan proberen te starten???
Of kan er iets stuk gaan als ik de motor met de hand verdraai??
Ik heb het vermoeden dat de poelie op de krukas niet goed geplaatst is na een vorige reparatie en het dus geen zin heeft om de nokkenas op het OT punt hiervan te zetten.
Foto's van de pomp zijn nog niet gelukt.Statistieken: Geplaatst door WJ15129 — 05 apr 2020, 16:21
]]>