Heb vandaag iets interessants ontdekt.... Zou toch ook iets kunnen zijn. De vorige eigenaar had rond vijf jaar geleden nieuwe voorste motorsteunen laten installeren. So far so good.
Bij onderzoek op het net kwam ik er achter dat de 2.0D dezelfde steunen heeft als de 2.5D.
Als ik de motor in m'n 2.0D heen en weer haal, dan geeft-ie behoorlijk mee en heeft dus een nogal zachte verende ophanging. Er zitten bij deze gloednieuwe M.B. steunen in.
Dacht vandaag eens aan de 2.5 motor te sjorren en te voelen hoe die reageert. Veel anders dus! Duidelijk veel hardere
ophanging. Ben toen de nrs. van de steunen gaan opzoeken. Bleek te zijn: 201240 3917B11.
Het interessante zit in de B11. De nummering is OEM M.B. Echter de B11 code (leve het internet!) bleek de kode te zijn voor de W124-300D variatie! Gezien de zwaardere motor van de 300D wordt daar een hardere ophanging voor gebruikt. Dus gaan we experimenteren met andere voorste motorophanging.
Ik ben er inderdaad wel van overtuigd dat de nieuwe as niet nodig was. De oude had, behalve slechte demper en oude
tussenlagering, alleen wel wat voelbare speling op het spline schuifstuk in het midden. Dat was dan ook de reden van Cor de Jong om meteen voor te stellen een nieuwe as met alles-erop-en-eraan te bestellen en te monteren.
Wil eigenlijk m'n oude as nu terug.Statistieken: Geplaatst door Musicman — 31 mei 2014, 20:15
]]>