Nou, dat is lekker zeg! ben ik totaal op het verkeerde been gezet....
Punt 31 van het relais is massa (0V) en 15 is de aan sturing voor de 12V van het voorgloei commando.
Heb ik dus even een 5 cylinder unit op dezelfde wijze op de bank bediend en dan zie je dus dat het relais
in houdstand blijft staan en na enige tijd afvalt. DUS dacht ik, dan zit de fout dus in het 4 cyl. relais...
Heb net een ander exemplaar getest (zelfde type nr. als de verdachte) en ziedaar: Hij reageert ook met
drirecte afval! Strange.....
Toch maar eens een andere aansluiting erbij gemaakt op de bank: De dikke plus doorverbonden met de 15.
Toen weer getest en zie: Het relais trekt aan en blijft nu wél staan!
Andere schakeling intern dan bij oudere 5 cylinder 2,5D unit uit '86.
Nou had ik natuuurlijk eerder al gekeken of ik een plus spanning had op de vermogensaansluiting van het
relais en dat was zo. 12,4 Volt. Prima. Startmotor draait ook moeiteloos rond.
Op het relais ( type 008 545 0032 ) zit geen aparte zekeringstrip zoals bij de meeste.
Het schijnt dat er soms een 80A zekering zit ergens in de buurt van de accu. Weet iemand waar precies?
Voorlopig toch nog enigszins raadselachtig dit alles. Zou ook sluiting in een gloeipit
circuit kunnen zijn. Wordt vervolgd...Statistieken: Geplaatst door Musicman — 21 feb 2014, 17:28
]]>