Ik zat al een tijd te wachten op een operatie en nu werd ik gebelt door het ziekenhuis dat ik binnen een week terecht kon omdat er iemand was uitgevallen. Dat was een half jaar eerder dan gepland dus die kans heb ik gegrepen.
Ik moest geopereert worden aan mijn enkel omdat daar een stuk kraakbeen was weggeslagen en ik al de nodige jaren met een pijnlijke enkel rondloop. De eerste 6 weken most ik plat liggen dus er moest nog het een en ander geregeld worden.
De auto kwam gelukkig zonder te veel problemen door de apk. er is een gaatje in de uitlaat gelast en de handremkabel waren aan vervanging toe.
Nu ben ik gisteren stiekem gaan rijden(met links, want met mijn rechter voet mag ik nog niks doen, wat is dat wennen zeg) en op een gegeven moment begon de motor zonder gas te geven wat hoger te lopen. Rond de 2000 toeren en tot 45km/u zelfs.
Toen ik hem in de parkeerstand zetten schoot de motor in toeren, tot 2400 en meer zelfs.
Nu heb ik vandaag de auto weer gestart, hij liep van rommelig stationair tussen 800 en 1000rpm naar 1900rpm en daarna 2400 rpm.
Na het uitzetten en weer starten bleef hij 2400rpm stationair lopen.
Toen ik hem kocht liep hij wat rommelig en iets hoger stationair, maarja hij had 2 jaar stilgestaan en na een bus reiniger in de tank te hebben gegooit liep hij steeds beter tot uiteindelijk 800rpm stationair.
Het gasklephuis was een beetje vettig maar niet echt verontrustend. Ik heb geen gekke dingen gezien behalve dat de klep op de inlaat smerig was. Deze heb ik schoongemaakt.
Nu heb ik weinig ervaring met auto's en zeker van deze leeftijd dus ik heb echt geen idee waar ik moet zoeken.
Iemand dit ook meegemaakt of tips waar ik moet beginnen met zoeken?
Ik zit aardig met mijn handen in het haar om eerlijk te zijn.
gr, GidoStatistieken: Geplaatst door Gido — 19 mei 2010, 16:25
]]>