[quote]Beste W201-fanaten,
Ik heb onlangs deze auto aangeschaft:
Hoewel ie er in het echt iets minder uitziet dan op de foto's is het echt nog een puike auto. Het is tevens m'n eerste auto. Waarom ik voor een 190 ben gegaan en niet voor een Opel Corsa 1.4 zoals de meesten van mijn leeftijd lijken te doen? Ik heb een zwak voor auto-ontwerpen uit de jaren 80. Bovendien kan ik een moderne auto helemaal niet betalen en staat het idee van veel elektronica in een auto me niet aan.
Ik ben eerst gaan zoeken naar een Citroën BX, vanwege het extravagante uiterlijk. Nu heb ik van menigeen gehoord en veel gelezen dat dit niet de meest betrouwbare auto is, niet alleen vanwege het aparte veersysteem. Nu heb ik ook het een en ander gelezen over Mercedessen uit de jaren 80. Van verhalen over auto's met een miljoen kilometer op de teller krijg ik het helemaal warm. Zo worden ze niet meer gemaakt. Met moderne Mercedessen heb ik weinig.
Omdat op de markt ogenschijnlijk wordt ingespeeld op belastingvrije modellen en betrouwbaarheid, bleken een 86er of oudere 190, respectievelijk een 190D voor mij als pas-werkende onbetaalbaar. Zo ben ik op deze 190E 1.8 gestoten met 210k kilometer op de teller.
Kijk, dit spreekt mij helemaal aan!! Ik moet ook niets hebben van de moderne auto hebben, zeker nu ik de ervaringen van mn vader meekrijg (C-klasse 2000)
En uhm, een citroën BX? Ik dacht dat je een auto aan het zoeken was
Belastingsvrij is inderdaad flink duur om aan te schaffen, dat kon ik helaas ook niet betalen..Vervolgens heb ik ook een auto met aardig wat werk gekocht, alleen wist ik dit allemaal van te voren..
Verder is het altijd erg vochtig in de kofferbak. Ik heb blijkbaar een lek. In de buurt van de veren voor het kofferdeksel (in de auto) zitten behoorlijke roestplekken. Ik vermoed dat hierlangs het vocht de kofferbak binnenkomt.
ier heb ik precies hetzelfde: Ik heb rechtsachter een deukje, echter is het metaal helemaal perfect, Maar zit er een klein scheurtje in mijn achterlicht, Deze moet ik nog steeds vervangen, wat bij mij wel veel leek te schelen, Is de rubbertjes van de achterlichten vervangen. Nu stond er geen laagje water meer in de zijkanten. Echter als het nu regent en ik trek de kofferbak open, drupt het na binnen via het lampje linksboven, heb het lek gevolgd en het bleek via het slot naar binnen te komen. Kun je dat eventjes bij je eigen nakijken.
Overige, kleine dingetjes:
- Ventilatieopening midden rechts lam. In het plastic van het roostertje zelf zitten wat scheuren. Ik zal een keer op de sloop moeten gaan zoeken naar een vervangend roostertje.
- Portier links achter opent alleen van binnenuit.
- Roestplekje op de dorpel van het voorpassagiersportier.
- Knopje voor de interieurverlichting achter drukte ik zo het dashboard in.
- Digitale buitentemperatuurmeter doet het niet
- Ik mis één claxon (ik meen dat er twee onder elkaar dienen te zitten vóá³r de radiateur)
at knopje voor je interieur verlichting is vrij makkelijk te vervangen, ook het componment waar het inzit kost niet al te veel tijd en moeite, ik heb het vorige week ook vervangen, de pasvorm is gewoon perfect en het voelt allemaal weer als nieuw aan! Bij mercedes-Benz gekocht uiteraard, als je wilt kan ik de prijs even voor je opzoeken, ook heb ik de roostertjes vervangen, iets simpelers bestaat gewoon niet! Er horen idd twee Claxons onder elkaar te zitten.
Aandachtspunten laatste APK:
- Speling op fuseekogel links voor
- Schokdemper rechts voor lek
Ik doe/laat hier pas iets aan doen als ik hier wat van ga merken. Tot dusverre voelt de demping links voor en rechts voor niet erg anders aan.
Desondanks rijdt mijn W201 heerlijk comfortabel. Hij voelt groot aan, terwijl de buitenafmetingen m.i. compact zijn. Mensen die moderne auto's gewend zijn verbazen zich over het comfort van mijn Benz. Ik vind hem ook erg stil, zelfs bij 120 in z'n 4 (vierbak). Het liefst rijdt ik met een gangetje van 70 over buitenwegen. Linkerarm op m'n armsteun in de deur, rechter op de optionele middenarmsteun, vingertjes onder aan het stuur. Heerlijk cruisen!
Mocht ik over een aantal jaren nog niet zijn uitgekeken op de 190 en wat meer centen hebben, dan zou ik graag een belastingvrije 190 Sportline met 15-gaats velgen en een beige of blauw interieur of een 190D met dito interieur aanschaffen.
Ik sluit af met een vraag: In mijn kofferbak ligt de schijnbaar originele gevarendriehoek. Hoe bevestig ik deze aan het kofferdeksel, zoals ik dit vaker bij Mercedes zie? De bevestiging ervoor is aanwezig.
Groeten!
BrouwersStatistieken: Geplaatst door Ruub-ster — 08 feb 2010, 15:58
]]>