Diesel motoren gaan langer mee en zijn over het algemeen onderhoudsvriendelijker.
Alleen de 2.0 diesel heeft niet zo veel kracht en word ook wel behoorlijk langsaam genoemd.
daarom kun je dan beter gaan voor een 2.5 diesel. dit is een 5cyl.
Dit zijn de beste motoren die Mercedes ooit heeft gemaakt en ze hebben ook best wat pit.
Dan heb je de benzine.
je kunt kiezen voor een 1.8, maar deze is langsamer dan de 2.0 en allebij ongeveer even zuinig.
dan heb je de 2.3 die wat meer pit heeft en de 2.3 16v is zo'n beetje de meest geliefde.
je hebt ook nog wel grotere motoren maar ik zou daar niet voor gaan ivm het verbruik.
Wat bij je keuze moet gaan spelen is betrouwbaarheid, zuinigheid en geluid.
diesel moet je mooi vinden klinken anders ga je je er aan ergeren.
De diesels zijn wel veel zuiniger, zelfs de 2.5 diesel is zuiniger als een 1.8 benzine.
De diesels zijn betrouwbaarder als een benzine. evt. problemen zijn ook makkelijker te vinden omdat de techniek veel simpeler is.
Wat ook mee moet spelen is het bouwjaar. ga absoluut niet voor een 84-er aangezien deze nog een handmatige stationair verstelschroef heeft en geen vacuum vervroeger voor de ontsteking. een latere 85-er heeft dit (als het goed is) standaard. dit zal je een hoop problemen helpen voorkomen. je hoeft dan niet meer met je stationair te kutten en al helemaal niet met de afstelling van je ontsteking. bij de 84-er kun je hem koud goed afstellen en dan loopt hij bij warme motor slecht en andersom ook
Als je wilt dieselen moet je wel voor belastingsvrij gaan, dit scheelt veel centjes. alleen de belastingsvrije 2.5D zijn zeer gewilt en daarom ook best duur, maar met 5000 euro kom je best een end hoor !
Wat geld bij oudere auto's is. des te minder opties, des te minder kappot kan gaan. er zijn leden hier die al lang kampen met ABS problemen e.d. dit is bv. moeilijk op te lossen omdat het veel kan zijn. toch raad ik je abs wel aan ivm de veiligheid. zonder abs slip je al best gauw.
opties:
schuifdak is zeker een must, in de zomer word je gek zonder. met je ramen open waai je de auto uit en met een SCHUIF/KANTEL dak heb je een heerlijk windje en een lekker zonnetje. het kantellen kun je gebruiken voor bv afzuiging van je rook en met lichte regen kun je hem nog gekantelt laten.
Electrische ramen heeft een nadeel bij oudere autos. de motoren worden traag en de mechanismes stroef. hierdoor krijg je hele langsame ramen. hopen dat je dan nieuwere motoren hebt en goed ingevette mechanismes.
electrisch is overigens wel heel handig aangezien het draaien best zwaar gaat en die hendels dan nog wel eens afknappen als je wat te wild draait.
Lederen bekleding ziet er heel leuk uit! goeie setjes zonder schade zijn wel moeilijk te vinden, maar kun je wel achteraf inbouwen. hiervoor betaal je voor een compleet interieur zon 600 euro.
kwa velgen zou ik echt voor putdeksels gaan. niks kan op tegen originele putdeksels met mooie naafkapjes. die 8-loch velgen vind ik niet onder een 190 passen. maar dit is gewoon meningsgevoelig.
kwa kleur vind ik Zwart het mooiste.
Doorlopende console is geloof ik een optie die niet veel gekozen is. echter kun je hem achteraf wel inbouwen.
het klopt wat betreft de speakers... dit geeft prut geluid en je mist al gauw wat bass. daarvoor heb ik 10cm sony 3way in mijn dashboard gedaan. en in de kofferbak een klein subwoofertje. in de sony radio heb ik ingesteld dat de hoge geluiden naar de speakers gaan en dat de sub dan mooi de lage pakt. hierdoor kun je toch redelijk hard gaan met je kleine speakers terwijl de bass van achter komt. er zijn ook leden die een klein sony subwoofertje onder hun achterbank hebben gestopt. in feite kun je elke radio plaatsen. mits je de goede draden aan elkaar verbind. de originele radio bevat nog niet de stekkerd die nu gebruikt worden en daarom kom je al gauw aan het werk met nieuwere radios.
Wil je voor snel gaan. neem dan een mooie 2.3 16v met een 5bak. de 5e versnelling is slechts een overdrive maar verlaagd het geluidsniveau flink wanneer je 120 rijd.
een 2.3 16v in het zwart met een origineel spoilertje en sideskirts is toch echt de mooiste versie beschikbaar (naar mijn mening)
Wil je goedkoop rijden maar toch wat pit hebben. ga dan voor de 2.5 diesel.
ik hoop hiermee wat nuttige info te hebben gegeven 
Statistieken: Geplaatst door MercedesFTW — 06 feb 2012, 12:05
]]>