Dank voor het warme welkom! 
Ik ben eigenlijk steeds makkelijker geworden in het loslaten van auto's, merk ik. De W123 280E was prachtig, maar de auto's die ik daarvoor had waren dat vaak ook. Ik heb wel even een pijntje gevoeld toen de 280E ging, maar de 22 auto's die ik ervoor had (misschien vergeet ik er een) hebben mijn ziel al wat taaier gemaakt.
Het is uiteindelijk maar blik.
Uiteindelijk gaat het gewoon om èn een leuke auto èn een beheersbaar kostenplaatje. De W201 is niet mooier dan de W123. Het interieur van de W201 is lang niet zo degelijk als dat van de W123 (ik vertel jou waarschijnlijk ook niets nieuws), maar het rijden is echt een klasse beter, moderner en dus veiliger.
Ik heb ook gedacht, die W123 gaat nooit meer weg. Maar de centen groeien nog maar sporadisch op de rug. Ik houd ook van goede, grote wijnen
, veel reizen
, je kunt het niet allemaal tegelijk doen.
Met plezier zal ik terugdenken aan de W123. Misschien ooit, je weet het niet. Maar voorlopig geniet ik van de evolutie, die menig eigenaar in de jaren '80 ook heeft doormaakt toen hij of zij van de W123 in de W201 of W124 stapte. Het rijdt echt gewoon beter. Wij houden van nostalgie, maar de eigenaren toen wilden gewoon het beste.
De betrouwbaarheid van de OM602 geeft me de zekerheid die ik zoek voor de komende jaren.
Het geluid van die vijfcilinder is prachtig en het rijden is super- relaxed. Ik geniet met volle teugen. Dat deed ik ook met de W123, maar - oeps- het regent, - oeps- er is pekel.... En 1 op 7 à 8 is niet leuk als je vaak rijdt.
1 op 16 is wel leuk. Dus ik ben vooralsnog tevree. De achterbank is bij ons kinderloos echtpaar alleen nodig voor extra bagageruimte. Dat moet lukken!
Met andere woorden... Dank voor je reactie!

Statistieken: Geplaatst door Roel190D2.5 — 22 nov 2010, 22:40
]]>