Edoch, het is een goede zaak om je voor te stellen denk ik.
Mijn naam is Henk Lith en ik ben al een jaartje of 15 actief in het Mercedes oldtimer wereldje een klein wereldje waar de meeste mensen de meeste mensen wel kennen of in elk geval ooit wel eens tegen gekomen zijn, minimaal van gezicht.
Ik woon de laatste 70 jaar in Utrecht, (net als de eerste 70 jaar overigens).
Ben gelukkig! getrouwd, en heb een dochter en daarvan (en van haar man) twee kleinkinderen.
In 1970 kocht ik mijn eerste Benz (200D Heckflosse) dit was een kreukelaar, die ik met een toenmalige kollega ben gaan restaureren, daarbij heb ik toen heel wat geleerd van het auto vak, wat mij tot dan vreemd was, en als electronicus, een leuke uitdaging.
IK heb heel wat jaren in deze auto gereden, ik denk zo tot 1977.
Toen wilde mijn werkgever dat ik in een leasauto ging rijden, die stond al klaar, en ik mocht eigenlijk ook niet weigeren, een grote achteruitgang dat kan je je voorstellen naar een kadetje waar in helemaal geen motor lag naar ik eerst dacht, maar na het opzetten van een bril zag ik daar toch iets onder de kap wat de motor wel een zou kunnen zijn.
Mijn 200D had ik toen gelijk maar van de hand gedaan, daar moest weer veel aan gebeuren, en die tijd had ik niet zo zeer in de computerbranche waar ik toen in werkte bij Siemens.
Ik heb toen jaren in lease auto's gereden, gelukkig in steeds wat ordentelijker types, maar nooit is dat gevoel van een Heckflosse 200D terug gekomen.
Tot in 1998 schat ik zo, dat ik toch weer ging zoeken naar een 200D Heckflosse, die ik helaas toen niet gevonden heb.
Wel kwam ik een pracht auto tegen bij een goede garage in Alphen a/d rijn, een 220SE Heckflosse in zeer goede staat.
Verblind door deze schoonheid, heb ik die auto toen gekocht, en die heb ik overigens nog steeds.
Maar eerlijk is eerlijk, ik was op zoek naak naar een knorrepot, met dat onvergetelijke geluid, dat realiseerde ik mij plotseling toen er ineens op een meeting een achter mij stond te knorren.
Toen wist ik ineens weer wat ik zocht, dus toch maar weer gaan zoeken naar de! 200D, hij moest ook net als mijn eerste 200D een vloer pookje hebben en dan maak je het jezelf niet makkelijker.
Maar,,, het is inmiddels wel gelukt al weer enkele jaren geleden heb ik dus een 200D Heckflosse er bij.
In de tussen tijd heb ik ook nog met een W115 200D gereden, ook leuk, maar net niet helemaal de Heckflosse.
Ook al weer een jaar of tien heb ik een W115 200 babybleu uit 1972.
Ik kan hier eigenlijk niet goed afscheid van nemen, echt is zo'n leuk karretje, best wat aan te doen echter, maar vooruit dan maar, voor huisje boompje beestje (en boodschappen bij AH) een leuke auto.
(zijn jullie nog wakker?) laatste gedeelte komt er aan in verkorte uitvoering.
13 jaar geleden het Nederlandse Heckflosse register opgericht, met nu ca. 300 leden, waarvan ook een stuk of tien Belgen!
Lid geworden van de /8 (W114/W115) club en nog steeds! vanwege de babybleu 200 natuurlijk.
Momenteel organiseer ik de jaarlijkse onderdelendag in Nieuwegein, iets wat ook al een jaartje of tien plaatsvindt.
Die organiseer en promoot ik dan voor de w110/w111/w112/W114/W115/W123 en nog enkele clubs (ook voor de W201 nu hoor)
Allemaal auto's waar ik dus wat mee heb of had in principe.
Want ik vergat nog dat ik ook nog jaren in een 200D W123 gereden heb, met veel genoegen overigens.
Waarom nu interesse in de W201? ja lijkt mij wel een leuke auto om in te ruilen voor mijn KIA sportage, of misschien mijn 220SE Heckflosse, ik wil het een beetje versimpelen.
De Sportage heeft mij een paar jaar ten dienste gestaan als hoge in en uitstapper in de periode dat ik problemen had met mijn heup.
Maar dat schijnt nu onder controle (afkloppen!!!!) dus wil ik weer in een echte auto gaan rijden, en dat zou een w102 benzine kunnen worden, vandaar mijn bezoekjes op dit forum ook.
Ik denk dat dit W201 forum mij de nodige informatie kan verschaffen om er besluiten over te nemen of het wat voor mij gaat worden om is met een w102 te gaan rijden
Bedankt voor jullie geduldig lezen van mijn toch nog "gecomprimeerde" verhaaltje.
Groet, Henk LithStatistieken: Geplaatst door Henk Lith — 30 maart 2015, 12:02
]]>