gebruik met het hermonteren van de nokkenas en klepstoters een dikke laag molicoat op de delen waar metaal op metaal komt en laat de motor na het starten even op toeren draaien , normaal slijten de nok en de zitting over tijd op elkaar in , het risico na het vervangen van een van de twee delen bestaat dat de nok extreem snel slijt door een verkeerde passing omdat het vulplaatje blijft steken of omdat de onderdelen even geen olie krijgen en dat gruis tast in no time de rest van de motor aan
nu zal dat bij Mercedes wel meevallen maar heb dat bij chevrolet en opel vaak meegemaakt en gezien
een ander truukje is om inplaats van perslucht een dun touw te nemen wat door het bougiegat past daarmee de ruimte boven de zuiger te vullen de zuiger omhoog draaien tot het touw vast zit tussen de kop en zuiger en dan aan het werk gaan , wel oppassen dat je de klep niet kromdrukt
je moet als je de klepseals monteert wel het meegeleverde dunne plastic buisje/montagehulpje gebruiken , dit voorkomt dat het afdichtende randje stukgaat op de randjes in de klepsteel waarmee de klepspietjes worden vastgehouden
en geef na het instaleren van de klepveerspietjes en het verwijderen van de veerspanner de klep een tik met de hamer , als de spie niet goed in z'n richeltje vastzit komt ie er dan meestal uitzetten .... geeft een beetje meer zekerheid
hier zie je het proces voor een chevrolet v8 motor , waarschijnlijk gebruik je hetzelfde gereedschapStatistieken: Geplaatst door Watahyahknow — 25 feb 2012, 13:57
]]>