Een kilo gas vloeibaar is meer in liters als een kilo benzine om prezies te zijn 20% dat is het soortelijk gewicht lichter van LPG mede daardoor is het verbruik 20% hoger met vloeibare gas injectie LPI is dat iets gunstigger.
Als de motor volledig op gas is aangepast hogere klopvastheid van LPG wordt dat verschil nog iets gunstigger echter dan kan de motor niet meer op benzine draaien wat dus niet kan.
Mede hierdoor blijft gas in mijn optiek een redelijk alternatief echter zeker niet meer als dat en iemand met een zware rechter voet moet gas in ieder geval niet gaan gebruiken omdat de verbrandingstemperaturen hoger liggen waardoor kleppen en klepzitingen mogelijk schade oplopen wat forse kosten met zich meebrengt waar je best een forse hoeveelheid benzine kunt kopen.
Turbo en gas is volgens mij een onmogelijke combinatie de hele vag groep met best veel geblazen motoren raden gas en turbo af wat ze best veel verkopen van nieuwe auto's kost.
groeten cor de jongStatistieken: Geplaatst door CordeJong — 10 feb 2011, 17:56
]]>