eigenaar van een 190E uit '84 4-bak op LPG, zoeen die uit duitsland ingevoerd, en omgebouwd
op LPG is. Tiz een prachtige wagen, er staat 150000 op de teller, de carosserie & lak
zijn vlekkeloos. Maarrrrrr.., iedere 800 km gaat het olielampje branden, en bij
controle blijkt dan inderdaad dat het olielevel laag is, elke 1600 KM gaat er dus een liter olie in. In file verkeer viel me vandaag op
dat ik ook n blauwe pluim bij optrekken uit de uitlaat kwam, zoeen auto waar je liever
niet achter wilt zitten vanweg de stank, ik ben er nu zelf zo een, heel vervelend, dit zie je trouwens
alleen in fileverkeer als de motor flink heet is, het ruikt dan ook wel wat naar hete olie.
voor de rest loopt ie als een zonnetje, vooralsnog nooit problemen gehad, maar ja kheb m pas 4 maanden natuurlijk en ik rij er heel voorzichtig in omdat ik m mooi wil houden, ik ben nooit als eerste weg bij het stoplicht, en wil dat ook helemaal niet, ik heb respect voor mn 26jaar oude auto.
Ik heb onlangs de banden moeten vervangen, bij vervanging zei de monteur dat de oude banden,
die trouwens nog goed in het profiel zaten, uit 1993 waren..!!, daaruit kan ik dus wel concluderen dat de auto lang stil gestaan heeft, ik kan me zo voorstellen dat er dus dan dingen opgedroogd zijn of iets dergelijks, en als ze dan ineens weer moet werken, problemen gaan geven, (de schokbrekers achter lekken ook) misschien
levert de omschakeling op LPG ook n negatieve bijdrage, ik weet het niet.
Er is geen lekkage te zien onder de auto, ook het blok ziet er prachtig uit, de olie zal dus
wel langs een zuigerveer of keerring ofzo lekken, ik heb geen idee welke onderdelen hier gevoelig voor zijn,
waar denken jullie aan, welke onderdelen zijn hier bij betrokken, en hoe moet je dat dan adequaat repareren, denken we hier aan een motorrevisie?
(een ietwat bezorgde) delarobbieStatistieken: Geplaatst door DelaRobbie — 19 aug 2010, 22:55
]]>