Zoals beloofd wil ik iedereen op de hoogte houden over die acties die ik onderneem, met de hoop mijn probleem op te lossen en desnoods mede-190(e) rijders hiermee te kunnen ondersteunen.
Nico190E je hoeft zeker geen sorry te zeggen. Ik wil je zelfs bedanken voor je bevestiging waarin je aangeeft dat we het over dezelfde hebben. Je had ook helemaal niet kunnen reageren bijvoorbeeld.
Gisteren ben ik langs geweest bij een Mercedes onderdelen handelaar in Arnhem. 3 OVPs van Mercedes opgehaald. 2 types met 2 zekeringen (type dat eindigd met 37 45) en 1tje met 1 zekering (type 32 45). Ook gisteren gelijk de ene met 1 zekering gemonteerd. Hij liep stationaar al heel wat mooier maar hij was natuurlijk al warm. Moest een nachtje slapen om een goeie conslusie te kunnen trekken.
Vanochtend moest ie weer dus cranken, en ja hoor alweer raak weer schommelingen. Ik zal de andere OVPs ook even proberen de aankomende dagen. Als ze allemaal geen verandering in brengen wil ik overgaan op het overbrugings methode van RD500SEC.
Wel wil ik een aantal relevante info met jullie delen.
1.Toen ik mijn OVP (die op de 190E zat toen ik hem had gekocht) had gesoldeerd had ik ook gelijk de 4-pins Koelwater sensor vervangen. (Niet-slim). Hij liep toen ook echt 2 weken lang goed zonder problemen. Nu denk ik niet dat het aan de sensor ligt want ik denk niet dat hij het maar 2 weken heeft kunnen volhouden. Het was ook geen rare merk namelijk Metzger. Nu zegt een monteur vriend bij BMW en Mercedes zou ik voor dat soort kleine sensoren alleen voor OEM gaan anders krijg je gezeik. Hebben jullie hier ervaringen mee?
2.Het viel mij op dat de stekker voor de 4-pins sensor erg los zit. Ik bedoel als je hem los trekt heb je zeer weinig tot geen weerstand. Is dat ook zo met die van jullie ?
Graag zie ik jullie reacties terug.
MVG,
Selim AksuStatistieken: Geplaatst door SA053 — 24 jan 2018, 09:41
]]>