Na een proefrit hoorde we nog steeds gerammel bij 3000 toeren. Bij nadere inspectie bleek de stuurpomp ietwat axiale speling te hebben, is dat vaker een probleem bij de W201?
Wat me ook opviel was dat bij een koude motor, stationair draaiend, de economy meter niet op nul stond (helemaal links dus). Hij was er iets vanaf. Bij een klein beetje gas ging hij eerst naar 0 en daarna richting het rood. Stationair toerental was ook nog iets aan de lage kant (700-800) dus het zit nog niet helemaal lekker. Met een warme motor liep alles perfect op 1000 toeren en ook de economy meter.
Over het gespotte lek: volgens een vriend me die hielp leek het een waterpomp te zijn. En lekte er dus ook geen olie maar wat anders.
P.S.: Man man man wat leer ik een boel over autotechniek deze paar dagen. Geweldig!
Verstuurd vanaf mijn HTC 10 met TapatalkStatistieken: Geplaatst door rvh70 — 26 mei 2017, 16:02
]]>