Een 2 liter diesel heeft een echte steek van 80 mm en en dus een steek van 70 mm bij een trillingsdemper. Dit maakt het ook nog eens een stuk verwarrender.
Verwacht echter ook geen wonderen van de demper, het bonanza effect zal blijven, check ook je hardyschijven, speling op de spiebanen, differentieel en kruiskoppeling.
Je krijgt het nooit helemaal weg, de handgeschakelde diesels blijven een gevoelig en fluwelen voetje vragen om zonder bonanza'en over te schakelen of gas los/gas geven te rijden.
Elk beetje speling in elk rubbertje in de aandrijving en achterwiel ophanging heeft er effect op. (Subframe rubbers bijv)
Er zijn ook exemplaren met een extra stangenstelsel van het gasgeef gebeuren maar die steunt af tegen de linkerzijde bij de veerpoot. Als je er goed naar kijkt zie je dat dat systeem het eigenlijk verergert, de actie op het gasgeven werkt precies versterkend ivm kantelen van de motor. Zonder dit extra gebeuren rijdt het eigenlijk gewoon beter.Statistieken: Geplaatst door Gombal — 19 apr 2017, 15:54
]]>