Het enige wat je nodig hebt is een 6 liter plantenspuit ( bijv bij Action, een euro of 7), een extra dop voor op het remvloeistof reservoir (sloop of dealer) en een autoband ventiel (kwikfit of garage).
Verwijder van de plantenspuit de lans, je hebt alleen de slang nodig. Boor een gat in de extra dop met zo'n diameter dat je het ventiel er netjes doorheen kan trekken en dat hij dan netjes klem zit en afsluit, eerst dus vernauwing even opmeten van het rubber van het ventiel.
Slang van plantenspuit over ventiel schuiven en vastzetten met slangeklem. (Ventiel zonder binnenwerk monteren, hij hoeft geen druk vast te houden zoals in je band)
1 liter remvloeistof in de planten spuit doen, even pompen totdat er wat vloeistof bij de dop uitkomt en dan dop goed vastdraaien op remvloeistof reservoir.
Als je een plantenspuit zonder drukmeting hebt dan is een keer of 20 pompen bij een plantenspuit van 6 liter ongeveer 2 bar, dit is waar ze het in de garage ook mee doen en waar je remvloeistof reservoir en slangetjes tegen kunnen.
Als je dat gedaan hebt is het een kwestie van een voor een je ontluchters openen of in jouw geval die van je koppelingcilinder op je bak.Je zult versteld staan hoe makkelijk en doeltreffend dit is.
En je hoeft niet op te letten of je reservoir vol blijft, je hebt een liter voorraad (of meer als je er meer in gooit
).
En als je geen rotzooi wil bij de ontluchter dan een 1,5 liter colafles oid, 2 gaatjes in de dop boren, door 1 gaatje een slangetje steken en de andere kant op de ontluchter zetten. Makkelijk en schoon. En voor het gemak kun je nog een ijzerdraad om de hals van de fles doen zodat je hem op kunt hangen en je allebei je handen vrij hebt om te klussen.Statistieken: Geplaatst door Gombal — 22 mei 2016, 17:51
]]>