Er zijn zoooveel schema's van vacuum systemen voor de MB's op internet te vinden maar deze komt er het dichtst bij (behalve dat ik geen airco heb en nr.122 en 86 weg kan schrappen).
Zo het op dit schema staat zat het ook, dus dat gedeelte bleek goed te zijn.
Ik heb inmiddels alle klepjes en ventielen getest en dat werkt zo het hoort (en ik snap nu ook waar alles voor dient...).
Wel apart dat de vacuumvervroeger alleen bij koude motor werkt omdat klep/sensor 119 open gaat als de motor op temperatuur komt en dan het vacuum van de vervroeger kortsluit.
Wat het punt van twijfel was is dat de slang naar de vacuummodulator op de automaatbak was aangesloten bij de auxillary air valve.
Ook dat bleek achteraf zo te horen maar de bak schakelde net niet zacht genoeg, ook wat onregelmatig en de vacuum modulator was helemaal uitgesteld.
Toen ik de vacuummodulator direct op het spruitstuk aan had gesloten schakelde de bak ineens perfect en superzacht.
Ofwel de originele aansluiting was vervuild met vettigheid.
Er komt ook een stukje carterventilatie op dat gedeelte uit, daar zal de smurrie wel vandaan komen?
Ik zal het traject van de extra luchtklep demonteren en schoonmaken, mede omdat het verhoogde stationaire toerental bij koude motor ook niet werkt.
Ik gok dat die klep/schuif ook vervuild is.
Dank voor de reacties en wordt vervolgd.
HansStatistieken: Geplaatst door vVuuren — 16 jun 2015, 21:40
]]>