Ja, maar benzine is toch ook een vloeistof ?
De benzine wordt door de carburateur verneveld, heeft een lager kookpunt, warmtecapaciteit en intermoleculaire aantrekkingskracht en zal, ruim voor het moment dat het de verbrandingsruimte bereikt, volledig verdampt zijn.
Dit geldt oha voor koolwaterstoffen (aardolieproducten en alcohols), dus met 80% rum zou ik het ook nog wel aandurven 
Maar al met al is de redenering dat het zou 'ontkolen' door toename van de temperatuur al complete onzin.
Je voegt water toe aan het benzine/lucht mengsel. Dat water moet verdampen en op dezelfde temperatuur gebracht worden als de verbranding. Water heeft een hoge warmtecapaciteit en dus zal de eindtemperatuur van het verbrandingsproces zelfs veel lager liggen dan normaal. Door de hogere vochtigheidsgraad en warmtecapaciteit van de uitlaatgassen duurt het echter veel langer voordat die gassen afgekoeld zijn.
Als je dus met een thermometer bij de uitlaat gaat meten, water in de inlaat gooit en vervolgens concludeerd dat de verbrandingstemperatuur omhoog gaat omdat je een hogere uitlaatgastemperatuur meet, maak je een capitale denkfout en adviseer ik een cursus natuurkunde.
Wil je een hogere temperatuur bereiken om koolafzetting op kleppen ed te verwijderen, ga dan van de zomer met een volbepakte auto op de duitse autobahn een uurtje 180 rijden, of koop een flesje 'injectiereiniger' 
Statistieken: Geplaatst door Prometheus — 29 jan 2015, 08:33
]]>