De luchtweger zat idd vast, ná een voorzichtig duwtje ging hij weer snel los, naar beneden.
Het bracht me verder niet het gewenste resultaat waardoor ik verder ging zoeken.
Zo kwam ik uit bij de bougies, ik drukte ze allen even aan en het bleek, één van hen schoof ik verder door, hé.
Ik haalde de dop eraf en zag dat er in het rubber t.h.v. waar de dop begint een behoorlijk gaatje zat.
Zowel in de dop als op de bougie zat erg veel oxidatie, zie foto's.
Toen begon ik te lappen, wat oxidatie weg gekrapt en een stuk rubber slang erover gedaan en vast getapt.
Het startte gaat soms nog steeds moeizaam, maar er is een verschil met gisteren.
Eenmaal gestart kan ik de motor aan houden, met érg veel toeren.
Ik liet het toerental ook eens zakken naar ongeveer 2000 en toen bleef hij ook nog draaien.
Dit lukte gisteren dus niet, toen sloeg hij direct al af na het starten.
Stationair draaien doet hij dus niet.
Ik moet dus in elk geval een nieuwe bougie erin doen, de andere drie zagen er mooi schoon uit.
En de dop vervangen waarin dus een gaatje zit (kan deze los gekocht worden of moet er een hele nieuwe kabel komen tot aan de rotorkap zeg maar)
Op 29 januari 2013 zijn de bougies en kabels vervangen door Nieuwenhuijsen in Houten (zie factuur met diverse aanmerkingen)
Verder weet ik niet of Benzje hierdoor weer gaat rijden en wat de oorzaak nu was van die Plof met zwarte rookwolk.Statistieken: Geplaatst door Buikschuiver — 22 apr 2014, 14:56
]]>