Het is nu 04 feb 2023, 02:49
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Bram Jansen
door HaicoDuinkerken » 28 maart 2021, 09:25
Harder dichtslaan doet wonderen, haha, gekheid, ik heb geen idee. Mijn vorige wagen had ook een mechanisch open dak, bij mijn weten kun je daar niks aan afstellen, wat nog wel eens gebeurt is dat de rubber uitdroogt en daardoor inkrimpt. Hoe is de hoogte van het dak t.o.v. de hoogte van het schuifdak, het plaatwerk zeg maar?
Gr,
-

HaicoDuinkerken
- Diamant Boarder

-
- Berichten: 1908
- Geregistreerd: 26 apr 2012, 12:26
- Woonplaats: Omg. Emmen
- Roepnaam: Haico
- Type wagen: 190E 2.3
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen: W212 250 diesel, VW Caddy
door D.Tielen » 29 maart 2021, 21:24
De hoogte van het dak is niks mis mee, ik heb in de dakhemel een hendel zitten, als ik daar aan draai zakt de onderkant omlaag en dan kan ik het dakraam in het dak schuiven. Als ik hem weer terug naar voor schuif en aan de hendel draai om hem te sluiten komt hij in die hoek niet ver zat terug naar boven.
-
D.Tielen
- Junior Boarder

-
- Berichten: 37
- Geregistreerd: 16 jun 2020, 18:00
- Roepnaam: Dennis
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door RD500SEC » 30 maart 2021, 10:10
Je zult het stuk hemelbekleding wat onder de schuifdakplaat zit moeten demonteren, dan krijg je zicht op het mechanisme. Je kunt de hoogte van de dakplaat afstellen, maar het zou ook kunnen dat er iets krom of gebroken is.

- Mechanisch schuifdak
- 24CEE419-9B54-4A91-AD36-AB7AB3D4D7B8.png (1.67 MiB) 7853 keer bekeken
Hier een tekening uit het EPC, helaas geeft het niet veel duidelijkheid.
Met vriendelijke groet, Richard
-
RD500SEC
- Technisch adviseur

-
- Berichten: 1718
- Geregistreerd: 02 apr 2013, 00:19
- Woonplaats: Schagerbrug
- Roepnaam: Richard
- Type wagen: 190E 2.6
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen: W126 SEC
door WJ15129 » 30 maart 2021, 10:35
Het onderdeel "270" zitten er twee maal in, links en rechts. Als je de hendel rechtsom draait worden deze stangen naar buiten gedrukt en blokkeert het dak zodat hij niet naar voor of achter meer kan schuiven. Als het dak helemaal naar voren is geschoven, zit op de plek van de stangen een schuine verhoging in het frame waardoor de klep naar boven gedrukt wordt. Wellicht is de stang aan de rechter kant los geschoten of verbogen.
Groeten Willem uit Lelystad
-
WJ15129
- Platinum Boarder

-
- Berichten: 331
- Geregistreerd: 29 dec 2011, 17:18
- Woonplaats: Lelystad
- Roepnaam: Willem
- Type wagen: 190E 2.0
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Andere wagens / opmerkingen: W123 250 1979
door JenF » 30 maart 2021, 20:10
Hallo D.Tielen,
Ik heb mijn dak ooit ook gerestaureerd, misschien heb je er wat aan link:
jenf-w201-190d-1986-arctic-weisz-t2902.htmlVolgens mij ergens op de eerste pagina
Mvg, Jenf
-

JenF
- Platinum Boarder

-
- Berichten: 586
- Geregistreerd: 14 feb 2010, 16:14
- Woonplaats: Heerenveen
- Type wagen: 190D 2.0
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur W201
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten